Hlavní obsah

Někdy nepotřebujete superostrý hatchback – Hyundai i20N očima Honzy Koubka

Video: Honza Koubek

Je to menší bráška úspěšného Hyundai i30N, nemá jeho 280 koní, ale vůbec mu to nevadí. Malý, lehký, poctivě postavený a s příjemně nabroušenou šestnáctistovkou v přídi – takhle vypadá juniorská řidičská zábava.

Článek

Jasně, má spoiler na střeše, snížený podvozek a agresivní nárazníky, ale Hyundai i20N opravdu není nějaký laciný tuning. Speciálně vyvinutý motor, převodovka, zesílená spojka, zesílené nápravy, vyztužené tlumiče, karoserie, speciální výfukový i brzdový systém, a dokonce i speciálně navržená litá kola – to všechno zaručuje, že bude tenhle prcek na silnici fungovat přesně tak, jak automobilka zamýšlela.

Není zběsile rychlý, na to musíte minimálně o kategorii výš, ale je to jedno z těch aut, kterým se nemusíte bát stát na krku víc než dvě sekundy. Jet s tímhle autem rychle po okresce je zábava, nikoliv zbytečný adrenalin a obavy ze ztráty řidičáku a pojišťovacího bonusu. Dokázal bych si sice představit trochu uvolněnější, chuligánštější nastavení podvozku, ale Hyundai dobře ví, co dělá – většině řidičů bude přesný, přilnavý a maximálně stabilní podvozek skvěle vyhovovat.

Že to ve městě trochu drncá a pozice za volantem je maličko vzpřímenější? Co naplat, tohle je prostě malý hothatch, tak to chodí. Na druhou stranu ale nabízí nadprůměrně kvalitní a dobře vybavený interiér a nezačne vás štvát v hustém městském provozu, ani při cestě po dálnici. A to všechno za pořád docela slušnou cenu, i když si rovnou připočtěte něco za balíček se samosvorným diferenciálem. Bez něj totiž auto při rychlé jízdě zdaleka nefunguje tak pěkně.

Našel jsem i několik příležitostí ke stížnostem, jak nakonec uvidíte ve videu, ale nebylo to nic strašného. Tenhle ostrý prcek se povedl a jednou se na něj bude vzpomínat stejně, jako dnes na staré atmosférické dvoulitrové Clio RS s manuálem…

Načítám