Článek
Jenže… záleží vlastně na tom, že elektrické SUV umí stovku za méně než čtyři sekundy? Ano, párkrát s tím ohromíte svoje přátele (raději je předem upozorněte, aby si nehnuli krční páteří) a nepopírám, že je velmi praktické mít pod pravou nohou drtivé pružné zrychlení, když potřebujete předjíždět. Ale nemusíme si nic namlouvat, tohle auto může být rychlé, jak chce, ale sportovní opravdu není.
Zatímco se moderní Mustang GT neztratí ani na okruhu, kde jeho špičkově laděné verze prohánějí ostrá Porsche 911 GT3, s modelem Mach-E GT byste se tam spíš nudili. Hlavně proto, že má 2,3 tuny a ani chytrý pohon všech kol s tím na limitu nic moc nenadělá.
Je mimochodem velmi důležité dávat dobrý pozor, když se rozhodnete prudčeji šlápnout na pedál plynu, protože i když za čtyři sekundy rozpohybujete tohle velké auto na stovku, většinou taky budete potřebovat zatočit nebo zastavit – a to už často není tak snadné, jako byl rozjezd. Setkal jsem se i s názorem, že pro běžného řidiče je to vlastně celkem nebezpečné auto.
Pokud se ale umíte trochu ovládat, Mach-E umí jezdit i krásně plavně a tiše a to potom na jedno nabití ujede kolem 500 km. Umí i 600, ale to musíte oželet špičkovou verzi GT a spokojit se s jednomotorovou, která nemá 487, ale „jen“ necelých 300 koní. Upřímně, za těch 100 km dojezdu navíc je to podle mě docela fér obchod.
Mach-E je prostorný, interiér má kvalitnější, než bych od amerického auta čekal, a disponuje dvěma zavazadlovými prostory. Má ale i pár chybiček. Víc se dozvíte ve videotestu.