Článek
Hyundai se toho nebojí. Staria není jediným autem, které se designově vymyká, stačí si vzpomenout na Ioniq 5, naprosto odlišný Ioniq 6 nebo i jen běžné Santa Fe – všechna ta auta mají zcela svébytný design, a vybere si tak skoro každý.
Staria se nabízí v několika variantách a já si do testu vybral devítimístnou, která místo komfortních polohovacích křesel nabízí tři trojmístné lavice. To ale neznamená, že by byly nepohodlné – do všech řad se vejde i nadprůměrně vzrostlý dospělý, aniž by si stěžoval na nedostatek prostoru. A to je za třetí řadou ještě hodně přes 800 litrů místa.
Za volantem se sedí vysoko a vzpřímeně, z auta je skvělý výhled a k dispozici je veškerá moderní elektronika – od infotainmentu až po velmi slušně naladěné jízdní asistenty, které pomohou při delších cestách. I podvozek je naladěný příjemně pohodlně, ačkoliv specifické kombinace výmolů ho občas dokážou rozklepat.
Staria je k mání pouze s jediným naftovým motorem, ale jednotka 2,2 CRDi známá třeba ze Santa Fe se k velkému MPVčku hodí. Občas ji sice zaslechnete, zejména při razantnějším zrychlení, ale má dostatek síly a při klidné jízdě slušnou spotřebu. Benzinový motor by měl v takovém autě příliš vysokou spotřebu, hybridní ústrojí by zase nepěkně zvedlo zajímavou základní cenu. Více už se dozvíte přímo ve videu.