Hlavní obsah

Naftový motor a originální vzhled: Test kosmické dodávky Hyundai Staria pro devět lidí

Video: Honza Koubek

Mám rád praktická auta. Multivan je můj dlouholetý oblíbenec, ale teď přichází soupeř z východu a má našlápnuto pořádně. Spousta místa, slušná cena a navíc originální design. Má vůbec Hyundai Staria nějaký háček?

Článek

Hyundai se toho nebojí. Staria není jediným autem, které se designově vymyká, stačí si vzpomenout na Ioniq 5, naprosto odlišný Ioniq 6 nebo i jen běžné Santa Fe – všechna ta auta mají zcela svébytný design, a vybere si tak skoro každý.

Staria se nabízí v několika variantách a já si do testu vybral devítimístnou, která místo komfortních polohovacích křesel nabízí tři trojmístné lavice. To ale neznamená, že by byly nepohodlné – do všech řad se vejde i nadprůměrně vzrostlý dospělý, aniž by si stěžoval na nedostatek prostoru. A to je za třetí řadou ještě hodně přes 800 litrů místa.

Za volantem se sedí vysoko a vzpřímeně, z auta je skvělý výhled a k dispozici je veškerá moderní elektronika – od infotainmentu až po velmi slušně naladěné jízdní asistenty, které pomohou při delších cestách. I podvozek je naladěný příjemně pohodlně, ačkoliv specifické kombinace výmolů ho občas dokážou rozklepat.

Staria je k mání pouze s jediným naftovým motorem, ale jednotka 2,2 CRDi známá třeba ze Santa Fe se k velkému MPVčku hodí. Občas ji sice zaslechnete, zejména při razantnějším zrychlení, ale má dostatek síly a při klidné jízdě slušnou spotřebu. Benzinový motor by měl v takovém autě příliš vysokou spotřebu, hybridní ústrojí by zase nepěkně zvedlo zajímavou základní cenu. Více už se dozvíte přímo ve videu.

Načítám