Článek
Tenhle plug-in hybrid stojí téměř na hranici mého obvyklého tvrzení, že i pro takovéhle auto je třeba mít doma vlastní nabíječku. Mercedes C300e totiž v ideálních podmínkách najezdí opravdu 100 km na elektřinu, a dokonce i v zimě dá bez problémů 60 až 70 km na jedno nabití. Vděčí za to akumulátoru o kapacitě 25,4 kWh, což je v této kategorii nevídaná hodnota.
Znamená to ale, že si většina majitelů bude moci dovolit nabíjet třeba jen obden - anebo pokud si připlatí nějakých 16 tisíc za možnost stejnosměrného rychlonabíjení, stačí jednou za dva dny strávit půlhodinku u nabíječky, třeba při rychlém nákupu nebo obědě. Dlouhodobá spotřeba benzinu pak v reálném provozu padá pod třílitrovou hranici, a pokud nebudete vyjíždět mimo město a jeho nejbližší okolí, padesátilitrová nádrž vám vydrží i několik měsíců.
Samozřejmě je tu ale i odvrácená strana mince. Hybridní céčko stojí s dobrou výbavou skoro dva miliony. Je ale třeba poctivě dodat, že benzinová mild-hybridní verze C300 stojí jen o 140 tisíc méně a to není zas tak velký rozdíl. Majitel pocítí spíš jiné věci, v první řadě hmotnost. Relativně kompaktní kombík je o čtvrt tuny těžší než hybridní BMW 330e - a může za to právě baterka, která má ovšem v bavoráku méně než poloviční kapacitu.
Protože v Mercedesu je akumulátor pod podlahou kufru, přijde majitel o možnost polohovatelné podlahy a o pár centimetrů výšky. Jenže kufr je pořád velký celkem slušně, a navíc se prostě bavíme o céčkovém Mercedesu - je to velmi kvalitně odladěné auto, jezdí tiše a pohodlně a jeho interiér bude majitele doslova hýčkat. Další klady a zápory jsem zjišťoval ve videu.