Článek
Jasně, všem se určitě líbit nebude. Design je divoký, místy dost derivativní a také napěchovaný většinou nefunkčními ozdobami. Ale ruku na srdce, od SsangYongu už jsme viděli výrazně divočejší kreace. Torres je založený na stejné platformě jako menší Korando, nicméně uvnitř nabízí až překvapivé množství prostoru. Na zadní sedačce se rozvalí i vysocí cestující a v kufru máte 700-850 litrů místa podle toho, jestli zvolíte čtyřkolku, nebo předokolku.
Co se týče motorů, na výběr mít nebudete a dovedu si představit, že spoustě lidí nepůjde benzinová patnáctistovka pod nos. Je pravda, že na takhle velké auto to není žádný zázrak, ale zaprvé má motor 163 koní a 260 Nm a zadruhé Torres váží jen něco málo přes 1 600 kg. Žádný trhač asfaltu to není, ale i plně naložený zvládá běžnou jízdu bez problémů.
Jako další plus mu hraje do karet podvozek. Také není nastavený na nějakou dynamickou jízdu, ale jízdní komfort dodává slušný - a nebýt 20" kol špičkové výbavy, chválil bych ho zřejmě ještě více. Při přejezdu nerovností se sice karoserie rozhoupe trochu víc, než by bylo milé, ale celé auto působí příjemně bytelně a nezdá se, že by se po pár letech provozu mělo nějak zásadně rozvrzat.
Esem v rukávu bude pro SsangYong samozřejmě cenová politika. Torres můžete mít už od 700 tisíc a ani v „plné palbě“ by neměl překročit milionovou hranici. Za velmi pěknou výbavu dáte zhruba 850 tisíc, což je za auto velikosti Kodiaqu skutečně slušná cena. Když přičtete vnitřní prostor, bohatou výbavu a zajímavý vzhled, Torres má šanci některým soupeřům pořádně dýchnout na záda. Další výhody ale i nevýhody nového SsangYongu jsem shrnul ve videu.