Článek
Nejzřetelnější je to, jakmile nasednete dovnitř. Místo dvou dotykových obrazovek na středové konzole je tu jen jedna a navíc poměrně malá. Ovládání klimatizaci byste na ní hledali marně, má totiž samostatný panel s otočnými ovladači. Což za jízdy funguje daleko lépe než moderní dotykové plochy, takže interiér Audi A4 si svou „zastaralostí“ vysloužil plusové body.
Přitom vůbec neztrácí, co se týče výbavy: široce konfigurovatelný digitální kokpit, bezdrátová komunikace s mobilem, bezdrátové nabíjení, to všechno je bezpečně na palubě. A spojení s Apple CarPlay dokonce ani jednou nespadlo.
Další oldschool najdete pod kapotou: testované Audi A4 Allroad totiž poháněl třílitrový turbodieselový vidlicový šestiválec – byť samozřejmě patřičně modernizovaný, aby splnil všechny potřebné normy. Mildhybridní 48V systém se startér-generátorem tak zajišťoval naprosto hladké zhasínání a startování motoru. Skvělé odhlučnění interiéru a sametově jemný chod motoru jen dotáhly naprostý klid a pohonu na palubě – kompaktní kombík se při jízdě choval jako o třídu větší auto.
Hlavní zásluhu na tom ale neměl motor, nýbrž podvozek. Nejen že je o 23 mm vyšší, ale především má sofistikovanější zavěšení a v kombinaci s příplatkovými adaptivními tlumiči zajišťuje jednu z nejkomfortnějších jízd, jaké jsem za poslední roky v jakémkoliv Audi zažil. Ale víc už se dozvíte ve videu.