Hlavní obsah

Komfortní jízda a tlačítka na palubce: Největší výhoda Audi A4 Allroad je jeho věk

Video: Honza Koubek

Současná generace Audi A4 už brázdí silnice nějaký ten pátek. V minulém roce se dočkala několika drobných faceliftových zásahů, ale díky konzervativnímu designu vydržela celkem moderní až dodnes. Zároveň ale nabízí pár triků, které už nová auta nezvládnou.

Článek

Nejzřetelnější je to, jakmile nasednete dovnitř. Místo dvou dotykových obrazovek na středové konzole je tu jen jedna a navíc poměrně malá. Ovládání klimatizaci byste na ní hledali marně, má totiž samostatný panel s otočnými ovladači. Což za jízdy funguje daleko lépe než moderní dotykové plochy, takže interiér Audi A4 si svou „zastaralostí“ vysloužil plusové body.

Přitom vůbec neztrácí, co se týče výbavy: široce konfigurovatelný digitální kokpit, bezdrátová komunikace s mobilem, bezdrátové nabíjení, to všechno je bezpečně na palubě. A spojení s Apple CarPlay dokonce ani jednou nespadlo.

Další oldschool najdete pod kapotou: testované Audi A4 Allroad totiž poháněl třílitrový turbodieselový vidlicový šestiválec – byť samozřejmě patřičně modernizovaný, aby splnil všechny potřebné normy. Mildhybridní 48V systém se startér-generátorem tak zajišťoval naprosto hladké zhasínání a startování motoru. Skvělé odhlučnění interiéru a sametově jemný chod motoru jen dotáhly naprostý klid a pohonu na palubě – kompaktní kombík se při jízdě choval jako o třídu větší auto.

Hlavní zásluhu na tom ale neměl motor, nýbrž podvozek. Nejen že je o 23 mm vyšší, ale především má sofistikovanější zavěšení a v kombinaci s příplatkovými adaptivními tlumiči zajišťuje jednu z nejkomfortnějších jízd, jaké jsem za poslední roky v jakémkoliv Audi zažil. Ale víc už se dozvíte ve videu.

Načítám