Hlavní obsah

Jak správně sedět ve faceliftovaném Peugeotu 3008

Video: Honza Koubek

Peugeot 3008 druhé generace vyhrál před pár lety anketu Auto roku, nicméně od té doby se mnohé změnilo. Z nabídky zmizely některé motorizace, přibyly naopak moderní plug-in hybridní varianty, změnila se celá příď a spousta dalších drobností. Co ale zůstalo beze změny, je i-Cockpit, mnohými proklínaný koncept interiéru s malým hranatým volantem a budíky umístěnými na samý vrchol palubní desky.

Článek

Většina novinářů tento koncept ihned po premiéře zavrhla. Neumožňuje totiž nastavit si řidičskou polohu za volantem tak, jak je v autě zvykem. Volant má být poměrně vysoko, což v tomto případě nejde a zejména řidičům s dlouhýma nohama se pak zdá, že mají řízení doslova v klíně.

Nízko umístěný volant pak způsobuje neodbytný pocit, že v autě sedíte příliš vysoko. Přitom palubní přístroje umístěné těsně pod hranou čelního okna jsou ve skutečnosti dobrý nápad – máte je v zorném poli a nemusíte moc spouštět zrak ze silnice.

Ve skutečnosti jde ale z větší části o zvyk, a čím déle v moderních Peugeotech jezdím, tím víc jsem si jistý, že majitel takového auta za nějaké dva tři týdny vůbec nebude vědět, že v předchozím autě seděl jinak.

Na inovovaný Peugeot 3008 jsem se podíval i z jiných úhlů pohledu. Nová příď působí svěžím dojmem a líbily se mi i jízdní výkony, aspoň do chvíle, než jsem zjistil, že motor pod kapotou testovacího auta se už ve skutečnosti nedá koupit. Ale to už uvidíte ve videu…

Načítám