Článek
Většina novinářů tento koncept ihned po premiéře zavrhla. Neumožňuje totiž nastavit si řidičskou polohu za volantem tak, jak je v autě zvykem. Volant má být poměrně vysoko, což v tomto případě nejde a zejména řidičům s dlouhýma nohama se pak zdá, že mají řízení doslova v klíně.
Nízko umístěný volant pak způsobuje neodbytný pocit, že v autě sedíte příliš vysoko. Přitom palubní přístroje umístěné těsně pod hranou čelního okna jsou ve skutečnosti dobrý nápad – máte je v zorném poli a nemusíte moc spouštět zrak ze silnice.
Ve skutečnosti jde ale z větší části o zvyk, a čím déle v moderních Peugeotech jezdím, tím víc jsem si jistý, že majitel takového auta za nějaké dva tři týdny vůbec nebude vědět, že v předchozím autě seděl jinak.
Na inovovaný Peugeot 3008 jsem se podíval i z jiných úhlů pohledu. Nová příď působí svěžím dojmem a líbily se mi i jízdní výkony, aspoň do chvíle, než jsem zjistil, že motor pod kapotou testovacího auta se už ve skutečnosti nedá koupit. Ale to už uvidíte ve videu…