Článek
U Focusu to platí dvojnásob, protože měl podvozek vždycky na vrcholu třídy. Bez nadsázky nenajdete v téhle kategorii žádné jiné auto, jež by bylo tak vyvážené a které by dokázalo řidiče pobavit i při obyčejné jízdě na nákup. Ne, nemluvím o žádném sportovním vymetání zatáček, ale prostě o tom, jak s vámi auto komunikuje, jak ho cítíte.
Možná si říkáte, že s tříválcovým litrovým motorem pod kapotou skutečně na žádné sportování nemůže být ani pomyšlení, jenže ona to není tak úplně pravda. Malý motůrek má 155 koní a 240 Nm, po faceliftu mu mírně pomáhá i startér-generátor mild-hybridního systému a šestistupňová manuální převodovka má zkrácený finální převod, takže pokud se trochu snažíte, dá se s tímhle autem jet překvapivě svižně. A má k tomu i dobrý soundtrack, málokdo mi věřil, že je to pouhý litrový tříválec.
Pokud je na Focusu v něčem znát jeho věk, je to interiér, respektive kvalita některých jeho částí. Materiály se v poslední době hodně zlepšily, a tak tu občas narazíte na povrch, který vypadá maličko zastarale, navíc jsem natrefil i na pár nepřesností v dílenském zpracování. Ve výplni dveří například něco drnčelo, jakmile jsem dal rádio trochu víc nahlas. Na druhou stranu ale musím pochválit multimediální systém, který má větší obrazovku, přehlednější grafiku a uspořádání, nepadá, je rychlý a umí bezdrátově komunikovat s mobilními telefony.
Ve třídě malých rodinných kombíků najdete levnější auta, namátkou třeba Renault Mégane nebo Hyundai i30. Najdete ale i dražší, jako je Seat Leon. Žádné z nich ale nejezdí tak dobře a zábavně jako Focus. Že se ho Ford chce zbavit, mi přijde jako velká škoda. Nechme se ale překvapit, třeba se v průběhu příštích let ukáže, že zákazníci ta těžší SUV a crossovery s vyšší spotřebou zas tak zásadně nepotřebují…