Hlavní obsah

Honza Koubek a Ford Fiesta ST: Takhle vás nepobaví skoro žádné auto. Zvlášť za tyhle peníze

Video: Honza Koubek

Fiesta prodělala drobný facelift, ale nelze se schovávat před faktem, že má před sebou už úplně poslední kus cesty. Nástupce nebude, nebo minimálně nikoliv se spalovacím motorem. A to dělá z tohohle auta unikátní záležitost.

Článek

Nevěřte nikomu, kdo vám bude tvrdit, že současná Fiesta ST už prostě není ono, protože má jenom tříválec. Takovou věc vám pravděpodobně bude tvrdit člověk, který s tímhle autem nikdy nejel. Tříválec to sice je, ale z 1,5 litru dává 200 koní a především takové charisma, které by mu mohl závidět nejeden ryzí sporťák.

Výkonu i krouťáku je dostatek a podvozek zdatně sekunduje. Celkové sladění auta je prostě báječné, všechny ovládací prvky pracují přesně tak, jak mají, a nikdy nemáte pocit, že by třeba brzda byla moc tuhá, nebo naopak plyn moc měkký… Tohle auto zkrátka ladili vývojáři, kteří své práci skutečně rozumí.

Jestli můžu něco všemi deseti doporučit, je to sada Performance za příplatek 26 tisíc korun, ve které najdete nejen světelný indikátor řazení a systém launch control pro rychlejší rozjezdy, ale především mechanický samosvorný diferenciál mezi předními koly. S ním je totiž Fiesta skutečně seriózním sportovním náčiním.

Samozřejmě musíte oželet trochu jízdního komfortu - podvozek je laděný na ostré projíždění zatáček, a nemůžete tedy očekávat plavnou houpavost francouzských sedanů. Ale zákazníka, který si vybírá Fiestu ST, to rozhodně nepřekvapí. Stejně tak mu bude víceméně fuk, že interiér už je trochu zastaralý a v porovnání s některými soupeři vypadá nudně a nezajímavě. A že infotainment neumí bezdrátové připojení Apple CarPlay… Jenže to jsou vesměs maličkosti. Pokud vám jde především o zábavu za volantem a prvotřídní jízdní vlastnosti, jen málokterý malý hatchback vás pobaví víc. A v dané cenové kategorii, pokud se hodně nepletu, vůbec žádný.

Další info uvidíte ve videu.

Související témata:
Ford Fiesta ST
Načítám