Hlavní obsah

Volkswagen Taigo je krasavec k pohledání, kterému manažeři VW nevěřili. Co na něj říká Honza Koubek

Video: Honza Koubek

Je delší než T-Cross, ale také nižší. T-Roc je naopak celkově větší, ale také o dost dražší. Taigo původně vůbec nebylo určené pro Evropu, ale přesto se tu nakonec nejen prodává, ale i vyrábí. Je to od automobilky rozumný tah, nebo si zadělává na bratrovražedný souboj ve vlastních řadách?

Článek

Původně se jmenoval Nivus a byl určený pro Jižní Ameriku. Jeho nečekaný úspěch ale přesvědčil manažery, že by to s ním mohli zkusit i na jiných trzích, a tak se tenhle malý crossover objevuje i u nás. Volkswagen se zároveň snaží těžit z oblíbenosti kategorie crossoverů se splývavou střechou, kterým se někdy říká CUV.

Potíž může být v tom, že Volkswagen T-Roc je také stylový crossover a je jen o pár centimetrů větší. Zároveň nabízí lepší výbavu a silnější motory, ale na druhou stranu je výrazně dražší. Menší VW T-Cross zase neumí nabídnout nejslabší motorovou verzi, takže Taigo ho dokáže o pár tisícovek „podstřelit“, i když se srovnatelným motorem je pochopitelně o něco dražší.

Navíc, přestože s Taigem není po stránce jízdních vlastností nic v zásadním nepořádku, zdá se mi, že na platformě MQB-A0 už vznikla jízdně povedenější auta… například hned to základní, Volkswagen Polo. Ale to už si poslechněte ve videu.

Načítám