Článek
Opel Grandland stojí na stejné platformě jako Peugeot 3008. Společné znaky se určitě najít dají, ale celkovým vyzněním jde o dvě dost odlišná auta – to se inženýrům docela povedlo. Zatímco 3008 je francouzsky houpavá, Opel se chlubí, že podvozek Grandlandu je „Autobahn-proof“ neboli že se ctí vydrží i vysokorychlostní přesuny. Pohupování se nekoná, podvozek je tuhý a sebejistý, ale nikoliv sportovní, a to i přesto, že pod kapotou testovaného kousku byla nejsilnější pohonná jednotka.
Benzinová šestnáctistovka doplněná dvojicí elektromotorů (u přední a zadní nápravy) poskytuje celkový výkon 300 koní, tedy podstatně víc než třeba Kodiaq RS. Opel Grandland ale opravdu není žádný sportovec, je to tělem i duší rodinné auto, a i když přesuny po dálnici zvládá levou zadní, úplně nejlíp se mi s ním jezdilo ve městě. Proč, to už se dozvíte ve videu.