Hlavní obsah

Garáž Honzy Koubka: Opel Grandland

Video: Honza Koubek

Na první pohled byste ho možná označili za úplně nové auto, ale Opel Grandland ve skutečnosti prodělal pouze velmi rozsáhlý facelift. Slušivá nová maska, které automobilka přezdívá Vizor, mu skutečně velmi sluší a měnilo se i pár dalších drobností.

Článek

Opel Grandland stojí na stejné platformě jako Peugeot 3008. Společné znaky se určitě najít dají, ale celkovým vyzněním jde o dvě dost odlišná auta – to se inženýrům docela povedlo. Zatímco 3008 je francouzsky houpavá, Opel se chlubí, že podvozek Grandlandu je „Autobahn-proof“ neboli že se ctí vydrží i vysokorychlostní přesuny. Pohupování se nekoná, podvozek je tuhý a sebejistý, ale nikoliv sportovní, a to i přesto, že pod kapotou testovaného kousku byla nejsilnější pohonná jednotka.

Benzinová šestnáctistovka doplněná dvojicí elektromotorů (u přední a zadní nápravy) poskytuje celkový výkon 300 koní, tedy podstatně víc než třeba Kodiaq RS. Opel Grandland ale opravdu není žádný sportovec, je to tělem i duší rodinné auto, a i když přesuny po dálnici zvládá levou zadní, úplně nejlíp se mi s ním jezdilo ve městě. Proč, to už se dozvíte ve videu.

Načítám