Hlavní obsah

Garáž Honzy Koubka: Elektrický Mercedes vychází z benzinové verze, kompromisy ale řeší dobře

Video: Honza Koubek

Když si odmyslíte mírně jinou masku, světla a nárazníky, stojí před vámi Mercedes GLA. Stavět elektromobil z původně spalovacího auta ovšem není příliš dobrý nápad; musíte řešit spoustu kompromisů, se kterými se z čistého papíru navržený elektromobil potýkat nemusí. Mercedes na to ale šel chytře.

Článek

Možná je platforma Mercedesu GLA neuvěřitelně modulární, spíš ale ve Stuttgartu s elektrickou verzí dopředu počítali, každopádně když se podíváte na koncepci modelu EQA, je téměř k nerozeznání od ostatních moderních elektromobilů.

Akumulátor najdete v podlaze mezi nápravami, má slušnou (i když nijak zázračnou) využitelnou kapacitu 66,5 kWh a může pohánět buď jeden, nebo dva asynchronní elektromotory. Umí se nabíjet výkonem až 100 kW, má šikovně vyřešený tepelný management, už od základu má tepelné čerpadlo, a přestože maximální slibovaný dojezd přes 400 km není reálně dosažitelný (zejména ne v zimě), na údaje palubního počítače se můžete celkem spolehnout a při plném nabití vás čeká zhruba 300 km bezstarostné jízdy.

Interiérem vás EQA neohromí, protože se od spalovacího GLA vlastně neliší. Dá se to brát i jako klad, konzervativnější zákazníci se budou cítit jako doma a nebudou si muset zvykat na další novoty. Na elektrickém Mercedesu EQA jsem ale objevil i pár méně podařených detailů. Jak se mi s ním celý týden žilo, uvidíte ve videu.

Načítám