Článek
Možná je platforma Mercedesu GLA neuvěřitelně modulární, spíš ale ve Stuttgartu s elektrickou verzí dopředu počítali, každopádně když se podíváte na koncepci modelu EQA, je téměř k nerozeznání od ostatních moderních elektromobilů.
Akumulátor najdete v podlaze mezi nápravami, má slušnou (i když nijak zázračnou) využitelnou kapacitu 66,5 kWh a může pohánět buď jeden, nebo dva asynchronní elektromotory. Umí se nabíjet výkonem až 100 kW, má šikovně vyřešený tepelný management, už od základu má tepelné čerpadlo, a přestože maximální slibovaný dojezd přes 400 km není reálně dosažitelný (zejména ne v zimě), na údaje palubního počítače se můžete celkem spolehnout a při plném nabití vás čeká zhruba 300 km bezstarostné jízdy.
Interiérem vás EQA neohromí, protože se od spalovacího GLA vlastně neliší. Dá se to brát i jako klad, konzervativnější zákazníci se budou cítit jako doma a nebudou si muset zvykat na další novoty. Na elektrickém Mercedesu EQA jsem ale objevil i pár méně podařených detailů. Jak se mi s ním celý týden žilo, uvidíte ve videu.