Článek
Na první pohled je to typický představitel tzv. městských crossoverů, tedy auto, od kterého žádné terénní vlastnosti nečekáte. Světlá výška 16 cm je ale překvapivě slušná, a když si připlatíte, můžete mít i pohon všech kol, takže Yaris Cross se nějaké nezpevněné cesty rozhodně nelekne. Je ale fakt, že většina lidí s ním bude jezdit výhradně po silnici a na skutečný terén existují jiné malé off-roady, jako je například Suzuki Jimny.
Pokud opravdu toužíte po Yarisu s pohonem všech kol, budete si muset připlatit za hybridní verzi. Zadní kola totiž pohání pomocí malého elektromotoru. Je sice papírově slabý, ale pěkně zpřevodovaný, takže v kluzkých podmínkách opravdu pomůže. Vpředu je pak elektromotor výrazně větší a s benzinovou tříválcovou patnáctistovkou je spojený tak dobře, že po městě budete jezdit častěji na elektřinu než na benzin – a pozor, tohle auto není plug-in hybrid, nenabíjí se ze zásuvky, ale pouze spotřebovává energii nabranou při brzdění.
Interiér je prakticky shodný s klasickým Yarisem, takže navzdory prvotnímu dojmu z většího auta nečekejte uvnitř zázraky. Má to celé nějaký háček? To se dozvíte ve videu…