Hlavní obsah

Drahé luxusní auto nemusí být rozežrané, říká o úsporném hybridním Lexusu ES Honza Koubek

Video: Honza Koubek

I když by se to mohlo na první pohled zdát, Lexus ES není přímým pokračovatelem modelu GS. Má zcela jinou koncepci, takže už ho jen těžko budeme srovnávat třeba s pětkovým BMW. Pod jeho kapotou se také v našich končinách objeví jen jediný motor – benzinový čtyřválec spojený se dvěma elektromotory. Je to problém, nebo spíš výhoda?

Článek

Starší Lexus GS jsem měl rád. Měl sametově hladké šestiválce a pohon zadních kol, líbil se mi jeho design a taky interiér. V posledních letech se ale v Evropě prodával tak mizerně, že přišlo nevyhnutelné a Lexus GS už je historií. Mezi kompaktním IS a velkým LS ovšem najednou vznikla až příliš velká mezera, kterou se Lexus rozhodl zaplnit právě modelem ES.

Lexus ES ovšem není žádná novinka, tohle je ve skutečnosti už jeho sedmá generace, přičemž ta první vznikla už v roce 1989 na základě tehdejší Toyoty Camry a od té doby se prodalo přes dva miliony exemplářů. Jenom ne v Evropě – až dosud zůstával tento model doménou amerického trhu.

Pohon výhradně předních kol a hybridní čtyřválec v přídi naznačují, že tomuhle autu nepůjde o žádné velké sportování. Ono je to vlastně dobře, sportovnějších sedanů nabízejí soupeři spoustu, a proč se s nimi přetahovat, když zákazník Lexusu stejně touží po jiných věcech – zejména po kvalitě, luxusu a pohodlí.

Jak se automobilce povedlo tyhle kolonky zaškrtat v případě Lexusu ES300h, na to se podívejte ve videu.

Načítám