Článek
Možná proto, že mám v garáži starou Mazdu MX-5, přišlo mi během podzimu několik dotazů, jestli se s ní dá jezdit celoročně. U 20 let starého japonského sporťáku ovšem do hry vstupuje jiný faktor než plátěná střecha: nedostatečné antikorozní opatření způsobuje, že jakmile vyjedou sypače soli, Miata se začne rozpouštět před očima.
Problém nedělá ani plátěná střecha, a to ani v teplotách hluboko pod nulou. Mazda má totiž interiér tak malý a topení tak předimenzované, že jakmile zahřejete motor, nějaké drobné úniky tepla jednovrstvou střechou vás nebudou vůbec zajímat.
Moderní kabriolety, jako je třeba testované BMW M4 Performance, mají ovšem interiéry podstatně větší. A protože v téhle generaci se v Mnichově vrátili od pevné skládací střechy zpět k plátnu, podíval jsem se téhle střeše pěkně za zoubek.
A nejen střeše. Ve verzi M4 Performance má tohle auto 510 koní, 650 Nm a navíc pohon všech kol s odpojitelným předkem. Jasně, oproti kupé přibralo pár kil, ale pořád sebou umí hnout víc než jen svižně. Přesvědčte se ve videu.