Článek
Má světla jak z počítačové hry z devadesátých let, ale i to je součástí jeho retrofuturistického šarmu. Vypadá jako malý hatchback, ale ve skutečnosti je to celkem velký crossover. Může mít dvě různě velké baterky a jeden nebo dva elektromotory, a když si koupíte lepší výbavu, můžete si uvnitř auta udělat větší pohodlíčko než ve většině jiných aut.
Hyundai Ioniq 5 je prvním z řady čistě elektrických modelů automobilky, mezi kterými nebudou chybět větší SUVčka, ani sportovnější sedany. Architektura jeho pohonu slibuje extrémně rychlé nabíjení a pro drtivou většinu zákazníků zcela dostačující dojezd.
Narazil jsem ovšem na několik ergonomických chybek, které by pro mě znamenaly tak velký problém, že bych si koupi takového auta musel hodně rozmýšlet. Navíc některé funkce palubní elektroniky byly překvapivě nedoladěné. Detaily se dozvíte ve videu.