Hlavní obsah

Garáž Honzy Koubka: Citroën C4 má být nová avantgarda

Video: Honza Koubek

Když automobilka Citroën začátkem sedmdesátých let uvedla na trh model GS, byla to v jistém slova smyslu revoluce. Nezvykle tvarované, chytře vymyšlené a neuvěřitelně stylové auto pro masy si získalo přízeň nejen zákazníků, ale i odborníků a v roce 1971 vyhrálo titul evropského auta roku. Má na něj nová C4 šanci navázat?

Článek

Chtělo by se říct, že když jde o třetí generaci modelu stejného jména, revoluce se dost dobře konat nemůže, jenže je pravda, že na předchozí dvě C4 tohle auto nenavazuje prakticky v ničem. Jistě, najdete jemné designové odkazy, například výhled vnitřním zpětným zrcátkem je vodorovně přepůlen spoilerem, stejně jako tomu bylo u třídveřové varianty první generace C4, ale celkově před námi stojí úplně nové auto z výrazně jiné kategorie.

Zatímco předchozí C4 patřily poměrně jasně do třídy hatchbacků a z nich odvozených variant, tohle je crossover. Kříženec hatchbacku, kupé a malého SUV s designově splašenou přídí, splývavou střechou a vysokým podvozkem je proti předchozí generaci skutečně velká změna, pravděpodobně se do značné míry dá označit i za avantgardní, ale dá se mluvit o revoluci? V době, kdy má křížence všemožných kategorií v nabídce prakticky každá automobilka asi těžko.

Žádný velký úlet se nekoná ani v interiéru, což je ale možná dobře, Citroën se drží osvědčených postupů a také svých dlouholetých zvyklostí. Zapadnete do širokých a pohodlných sedaček, díky kterým ani nebudete mít chuť kdovíjak řezat zatáčky, a necháte se jemně pohupovat podvozkem se speciálními tlumiči, opatřenými hydraulickými dorazy. V kombinaci s vysokobokými pneumatikami by to tedy mělo být ultimátně pohodlné svezení.

Je tomu tak ale i ve skutečnosti? To se dozvíte ve videu!

Načítám