Článek
Aby se takové auto vůbec mohlo prodávat v Evropě, musí být hybridní. V tomto případě dokonce plug-in hybridní, ale i tady platí americká měřítka. Kromě elektromotoru je tu biturbo vidlicový šestiválec o výkonu 363 koní a točivém momentu 555 Nm, takže elektrické registrační značky a parkování v pražských modrých zónách zdarma se nekoná.
Je ale pravda, že pokud auto každou noc poctivě zapnete do zásuvky a druhý den pak neujedete víc než nějakých 40–50 km, což většina lidí bez problémů splňuje, dlouhodobá spotřeba obřího 2,5 tunového auta se může ustálit kolem 4–5 litrů. Pokud naopak budete na nabíjení víceméně kašlat, pod deset litrů se nedostanete.
Ano, Ford Explorer rozhodně nebude pro každého, ale také nabízí spoustu předností, které by si své zákazníky mohly najít. Například po sklopení všech zadních sedaček je nákladní prostor 2 274 litrů a jeho podlaha má 122 × 213 cm. A najdete se toho víc, ale to už se podívejte ve videu.