Hlavní obsah

Elektrický Mercedes-AMG možná pobuřuje tradiční fanoušky milující osm válců, ale najde si nové

Video: Honza Koubek

Extrémně uhlazený aerodynamický profil, dlouhatánský rozvor a dva silné elektromotory. Tohle je náznak budoucnosti elektrických Mercedesů AMG, ale podle všeho je to jen začátek. Mercedes-AMG EQE 43 4Matic je totiž pouhý základní model současné řady.

Článek

Vypadá, jako kdybyste vzali Mercedes EQS a trochu ho zmenšili. Oblý design zdánlivě bez jediné ostré hrany se nemusí líbit každému, ale rozhodně působí futuristicky a bezesporu má skvělou aerodynamiku. Od testované verze se ale rekordní dojezdy očekávat nedají, protože AMG znamená především výkon.

Mercedes-AMG EQE 43 4Matic je základní model se dvěma elektromotory o společném výkonu 476 koní. Silnější EQE 53 4Matic+ už má 627 koní, jiné akumulátory i elektromotory a připravovaná špičková verze 63 bude mít dokonce svou vlastní platformu.

Už tahle verze je ale rychlá až až. Je mi sice jasné, že spousta tradicionalistů se bude rozčilovat, že pořádné AMGčko má mít osmiválec, ale doba se zkrátka mění a podobných zákazníků valem ubývá. Naopak přicházejí zákazníci odkojení PlayStationem, kteří chtějí rychlé auto se spoustou pěkné grafiky, velkým head-up displejem a zvukem kosmické lodi. A to jim EQE 43 nabídne vrchovatou měrou.

Podívejte se na video, jaké jsem zjistil problémy, co mě bavilo a jaký jsem po týdnu testování udělal závěr.

Související témata:
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic
Načítám