Článek
Původní BMW řady 2 Active Tourer bylo založené na platformě UKL2, vypůjčené z Mini Countrymanu. Automobilka se tehdy auta s pohonem předních kol ještě pořád tak trochu „učila“. Také proto se první kompaktní MPV z Mnichova dočkalo u profesionálů kritiky.
Jenže zákazníci to viděli trochu jinak. Nepotřebovali skvělé jízdní vlastnosti ostatních bavoráků, chtěli prémiovou značku a variabilní interiér. Navíc pro celých 80 % z nich to bylo jejich první BMW, takže vlastně neměli moc s čím srovnávat, a tudíž nebyli zklamaní. Žádný jiný model nepřinesl značce tolik nových zákazníků, takže už jen proto si Active Tourer zasloužil nástupce.
Druhá generace už je založená na platformě FAAR, která je větší a především modernější. Nabízí daleko více možností, ať už jde o semiautonomní jízdní pomocníky nebo o paletu pohonných jednotek, která nově může nabízet nejen mild hybridy, ale i plug-in hybridy.
Já si ovšem na test vypůjčil jediný nafťák v nabídce, model 218d s dvoulitrovým čtyřválcem. Bude skvělý na pravidelné dlouhé cesty, ale ve srovnání s mild-hybridními benziny nemůžete přeslechnout, že co se týče kultivovanosti, trochu zaostává.
Moje další poznatky o kvalitě interiéru, variabilitě, ergonomii a dalších aspektech řady 2 Active Tourer se dozvíte ve videu.