Hlavní obsah

Dostupný dříč Hyundai i30, kterého musíte držet v otáčkách. Takový je život s nejslabším čtyřválcem

Video: Honza Koubek

Abych byl spravedlivý, tohle testovací auto nemá tu úplně nejzákladnější výbavu, ale celkem se k ní blíží. Spíš než o výbavu mi ale šlo o vyzkoušení atmosférické benzinové patnáctistovky. Jak se jí podaří táhnout tuhle Hyundai i30?

Článek

Čtyřválcový motor bez přeplňování a dokonce i bez přímého vstřikování, to už se dnes v nabídce nových aut jen tak nevidí. Přitom z hlediska opravdu dlouhodobého používání to pro mnohé zní velmi lákavě; riziko nadměrného usazování uhlíkatých nečistot či případně pronikání benzinu do oleje hrozí u takovéhoto jednoduššího motoru výrazně méně než v případě přeplňovaného přímovstřiku.

Přitom se tu nebavíme o žádném motoru z muzea, tenhle čtyřválec má proměnné časování ventilů, proměnnou délku sání, chlazené výfukové svody integrované do hlavy válců a další moderní záležitosti. Papírově má 110 koní, ale v reálu je třeba ho držet v otáčkách a to znamená hodně řadit. Podřazovat budete běžně o dva stupně, pokud budete chtít svižnou jízdu, klidně i o tři.

Výbava Family Smart obsahuje lepší infotainment a na palubě je i spousta asistenčních a bezpečnostních systémů, dostanete dokonce couvací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná přední sedadla i volant nebo pasivní tempomat, ale musíte se obejít např. bez automatických stěračů nebo bezklíčového přístupu do auta. I startovat je třeba „postaru“ klíčkem.

Spousta lidí ale takové výstřelky k životu nepotřebuje a některé dokonce vyloženě otravují. Takovéhle auto pro ně tedy bude naprosto ideální, navíc když ještě připočteme cenu, která je (na dnešní poměry) více než příznivá.

Jestli to ale s tím motorem dává smysl, na to se už podívejte ve videu.

Načítám