Článek
Dohadovat se s majiteli Dacií je mnohdy nevděčná práce. Koupili si většinou své první úplně nové auto a jsou přesvědčení, že udělali kauf desetiletí. Není se čemu divit, Dacia opravdu umí za velmi slušné peníze nabídnout pěkně vybavené, spolehlivé a především nevídaně praktické auto.
Když se na něj ale podíváte bez růžových brýlí, zjistíte, že někde se prostě šetřit muselo. Naštěstí je to poslední dobou vidět méně a méně. Interiér je jednoduchý, z lacinějších plastů, ale to by tak nevadilo. Vlastně jediné, co mi v něm vadilo, je nedostatečné nastavení sedaček (chybí naklápěcí sedák, ovšem to je problém i u daleko dražších Renaultů) a „luxusnější“ obšití ozdobných lišt tkaninou. Je totiž i na loketních opěrkách ve dveřích a do loktů vzhledem ke své struktuře nepříjemně škrábe.
Také nabídka motorů není kdovíjaká: k dispozici je litrový tříválec a to buď na benzin, nebo na LPG. Víc nic. A když auto plně naložíte, v kopcích budete muset počítat s omezenou dynamikou. Na volnoběh by navíc mohl mít hladší chod a lepší odhlučnění. Na druhou stranu, ve středních otáčkách táhne dobře, a díky dlouhým převodům umí být velmi úsporný.
Jaké další klady a nedostatky jsem za týden testování zjistil, uvidíte ve videu.