Hlavní obsah

Cupra Formentor VZ5 Taiga: Speciální verze ze speciální verze!

Video: Honza Koubek

Jako by nestačilo, že nejsilnější a nejostřejší verze Formentoru se vyrobí pouhých 7000 kusů, Cupra si vymyslela ještě další speciální verzi. Ta je dokonce individuálně číslovaná, a tak kromě skvělých jízdních výkonů nabízí i větší exkluzivitu.

Článek

Cupra Formentor vypadá jako crossover, někdy se o ní mluví dokonce jako o SUVčku, ale to vůbec není přesné. Není to žádné extra vysoké auto, střechu má v podobné výšce jako Octavia Scout. Zejména tedy ve verzi VZ5, která má o 10 mm nižší odpružení. Potřebuje to, protože pod líbivou karoserií se skrývá 2,5litrový pětiválec a pohon všech kol, obojí převzaté z ostrého Audi RS3.

Znamená to 390 koní a 480 Nm a také Torque Splitter, který umí poslat krouťák přesně tam, kde je zrovna potřeba, a nabízí dokonce i driftovací režim. Je sice pravda, že sportovní auta jsou lepší, když mají co nejnižší těžiště, ale v rámci své (mezi zákazníky tolik oblíbené) třídy jezdí Formentor skutečně fantasticky. Je obratný, rychlý, v zatáčkách sebejistý, nenaklání se, skvěle brzdí a všechno podkresluje krásným bublavým soundtrackem.

Verze Taiga přidává unikátní kombinaci porcelánově bílého laku s náznaky světlounce šedivé a béžové (jmenuje se Taiga Grey) a čokoládově hnědého koženého čalounění. Obojí je již tradičně doplněno měděně zbarvenými nápisy, logy a prošívací nití, v interiéru pak zbytku ploch kraluje černá Alcantara. Atmosféra uvnitř je tmavá, nikoliv však pochmurná, ale spíš exkluzivní. Sedačky mají skvělé boční vedení a výbava je na velmi vysoké úrovni.

Je to jedno z posledních čistě spalovacích aut tohoto ražení a vůbec bych se nedivil, kdyby tenhle vůz ztrácel hodnotu jen velmi pomalu… A možná ji časem naopak začne nabírat. Verze Taiga vznikne jen 999 kusů (z těch původních 7000 se odečtou) a testovací model měl číslo 291. Ne že by to bylo úplně dokonalé auto, našel jsem i nějaké důvody k drobným stížnostem… Ale většinou to byly buď maličkosti, nebo předvídatelné věci, s nimiž cílový zákazník musí předem počítat. Podívejte se sami, ve videu jsem to vysvětlil.

Načítám