Článek
Není to kombík ani sedan, je to crossover, ale není to SUVčko. Vyšší podvozek a karoserie se splývavou střechou, kde jsme to už viděli? No samozřejmě - tohle je sesterský model Peugeotu 408, ale kromě základní siluety, pohonných jednotek a některých technických prvků spolu zase tolik společného nemají. Citroën je delší, zaoblenější a především má zcela jinak nastavený podvozek. I v nižších výbavách dostává promyšlené tlumiče s hydraulickými dorazy, ve špičkové verzi má plně adaptivní podvozek.
A funguje to. Tohle auto skutečně jezdí nadprůměrně pohodlně, což je přesně ta vlastnost, kterou od velkého Citroënu očekáváte. Pocit výjimečného komfortu ještě zvyšuje kvalitní interiér s pohodlnými sedačkami a prémiovými materiály a především skvělé odhlučnění. I při jízdě mimo město, kdy auto spoléhá na benzinovou šestnáctistovku, je uvnitř příjemný klid a vrčení čtyřválce ve většině případů buď neslyšíte vůbec, nebo jen velmi vzdáleně. Ve městě pak přichází ke slovu plug-in hybridní systém a jízda na elektřinu je samozřejmě tichá téměř dokonale.
Najde se pár zádrhelů. Ovládání infotainmentu je trochu kostrbaté a pro některé uživatele může působit zbytečně složitě. Navíc se některé funkce auta dají ovládat výhradně jen přes něj - což je třeba u systému držení v jízdním pruhu podle mého názoru chyba. Tyto jízdní asistenty by měly jít ovládat - a to včetně vypnutí - i poslepu, pomocí dedikovaných hardwarových tlačítek. Také jízdní komfort, téměř dokonalý na okreskách, se ve městě občas mírně zhorší. Velká a těžká kola nutí podvozek krotit příliš vysokou neodpruženou hmotnost a některé série výmolů dokážou do jinak tichého a klidného interiéru propašovat zabušení i oklepání, což je trochu škoda.
Mírně rozpačitý jsem také byl z nastavení brzdového pedálu, který se v nízkých rychlostech chová nekonzistentně, a zastavit auto skutečně sametově plynule vyžaduje zbytečně velké soustředění, přičemž se vám to občas stejně nepovede. Celkově se ale dá říct, že všechny vyjmenované chyby jsou jen drobné, dá se s nimi naučit žít a především se dají velmi dobře omluvit pořizovací cenou. Citroën totiž nastavil cenovou politiku opravdu zajímavě. Špičkově vybavený testovaný kus s plug-in hybridním pohonem jen mírně překonal milionovou hranici, a pokud si vystačíte s tříválcovou dvanáctistovkou (která mě v Peugeotu 408 přesvědčila, že není třeba se jí bát), můžete mít tohle velké, prostorné, designově zajímavé a celkem reprezentativní auto už od necelých 700 tisíc Kč. Další poznatky z týdenního testování uvidíte ve videu.