Hlavní obsah

Citroën C5 X: Komfortní crossover, ale SUV to není. Přijde na zajímavé peníze, s několika zádrhely se však musíte smířit

Video: Honza Koubek

Má prostorný a luxusně vyhlížející interiér, komfortně naladěný podvozek a zajímavý plug-in hybridní pohon, a navíc dokáže být za celkem rozumné peníze. Několik drobných chybek budete ale muset překonat, respektive si na ně prostě zvyknout.

Článek

Není to kombík ani sedan, je to crossover, ale není to SUVčko. Vyšší podvozek a karoserie se splývavou střechou, kde jsme to už viděli? No samozřejmě - tohle je sesterský model Peugeotu 408, ale kromě základní siluety, pohonných jednotek a některých technických prvků spolu zase tolik společného nemají. Citroën je delší, zaoblenější a především má zcela jinak nastavený podvozek. I v nižších výbavách dostává promyšlené tlumiče s hydraulickými dorazy, ve špičkové verzi má plně adaptivní podvozek.

A funguje to. Tohle auto skutečně jezdí nadprůměrně pohodlně, což je přesně ta vlastnost, kterou od velkého Citroënu očekáváte. Pocit výjimečného komfortu ještě zvyšuje kvalitní interiér s pohodlnými sedačkami a prémiovými materiály a především skvělé odhlučnění. I při jízdě mimo město, kdy auto spoléhá na benzinovou šestnáctistovku, je uvnitř příjemný klid a vrčení čtyřválce ve většině případů buď neslyšíte vůbec, nebo jen velmi vzdáleně. Ve městě pak přichází ke slovu plug-in hybridní systém a jízda na elektřinu je samozřejmě tichá téměř dokonale.

Najde se pár zádrhelů. Ovládání infotainmentu je trochu kostrbaté a pro některé uživatele může působit zbytečně složitě. Navíc se některé funkce auta dají ovládat výhradně jen přes něj - což je třeba u systému držení v jízdním pruhu podle mého názoru chyba. Tyto jízdní asistenty by měly jít ovládat - a to včetně vypnutí - i poslepu, pomocí dedikovaných hardwarových tlačítek. Také jízdní komfort, téměř dokonalý na okreskách, se ve městě občas mírně zhorší. Velká a těžká kola nutí podvozek krotit příliš vysokou neodpruženou hmotnost a některé série výmolů dokážou do jinak tichého a klidného interiéru propašovat zabušení i oklepání, což je trochu škoda.

Mírně rozpačitý jsem také byl z nastavení brzdového pedálu, který se v nízkých rychlostech chová nekonzistentně, a zastavit auto skutečně sametově plynule vyžaduje zbytečně velké soustředění, přičemž se vám to občas stejně nepovede. Celkově se ale dá říct, že všechny vyjmenované chyby jsou jen drobné, dá se s nimi naučit žít a především se dají velmi dobře omluvit pořizovací cenou. Citroën totiž nastavil cenovou politiku opravdu zajímavě. Špičkově vybavený testovaný kus s plug-in hybridním pohonem jen mírně překonal milionovou hranici, a pokud si vystačíte s tříválcovou dvanáctistovkou (která mě v Peugeotu 408 přesvědčila, že není třeba se jí bát), můžete mít tohle velké, prostorné, designově zajímavé a celkem reprezentativní auto už od necelých 700 tisíc Kč. Další poznatky z týdenního testování uvidíte ve videu.

Načítám