Článek
Ale víte co? O té přídi už se vážně bavit nemusíme, pokud vám opravdu vadí, nic s tím nenaděláte, pokud jste nerozhodní, stačí si auto objednat v tmavém laku a s černým paketem. Osobně jsem si na ten předek už zvyknul, a i když nebudu tvrdit, že je s ním bavorák krásný, nepřipadá mi ani kdovíjak hrůzostrašný. Zato se ale o něm pořád mluví, což může být sám o sobě úspěch.
Mluví se samozřejmě i o tom, že právě tahle elektrická i4 porazila všechna ostatní spalovací auta. Někteří diskutující nařkli porotce z podplacenosti nebo snad podlézavosti vůči „Bruselu“, pod článkem o výsledcích ankety Auto roku se to jen hemžilo konspiračními teoriemi.
Sám jsem BMW i4 nedal na první místo, ale až na třetí, ovšem porotců je hodně a většina z nich prostě elektrickému bavoráku přisoudila ještě o pár bodů víc. Půjčil jsem si jeho silnější verzi, abych zjistil, jestli si svůj titul skutečně zaslouží.
Akumulátor o využitelné kapacitě 80,7 kWh znamená bezproblémový akční rádius minimálně 400 km i při velmi svižné jízdě, kolem 500 km při klidnější. Také znamená 550 kg navrch, ale protože je přišroubovaný k podlahové plošině, tak také snížení těžiště o 34 mm a zvýšení torzní tuhosti platformy o 15 %.
No a protože máte k dispozici dva synchronní elektromotory o celkovém výkonu 544 koní a točivém momentu 795 Nm, tak tu půltunu navíc při rozjezdu ani neucítíte. Trochu ji samozřejmě ucítíte v zatáčkách, ale díky nízkému těžišti to není tak zásadní problém. BMW i4 zkrátka jezdí jako plnokrevný bavorák a přesně to je důvod, proč ho novináři na celém světě tak chválí.
Jistě, najde se i pár nedotažeností, ergonomických zádrhelů a podobných maličkostí, ale to už společně se mnou zjistíte ve videu.