Článek
Jiná světla, jiná maska s leskle černým lakem, pozměněné vstupy vzduchu, zadní difuzor… a to je zvenčí všechno. Ono to ale vůbec nevadí, Audi RS4 Avant vypadá pořád dost moderně a hlavně skutečně ostře – i v šedivé nemetalické barvě, která je bez příplatku, vyniknou jeho roztažené blatníky, přikrčený postoj a také velká kola. V základu jsou devatenáctky, testovací auto ale obouvalo dvacetipalcové ráfky.
Uvnitř najdete výborná anatomická sedadla a jako vždycky téměř bezchybnou palubní desku. Skvělé materiály, kvalitní dílenské zpracování. Na každém tlačítku a ovladači poznáte, že to není levný šunt. Obrazovka infotainmentu vypadá vedle některých modernějších aut trochu malá, ale ve skutečnosti má naprosto vyhovující rozměry a nová generace systému je stabilní, přehledná a ani jednou za celý týden jsem s ní neměl potíže.
Jak jsem ale psal v úvodu, nejdůležitější je, aby se obří výkon a točivý moment dal v pořádku přenést na asfalt. Audi RS4 Avant má pochopitelně pohon všech kol, s příplatkovým balíčkem RS Dynamic paket pak dostanete i sportovní zadní diferenciál a nastavitelný adaptivní podvozek. Na běžné silnici je nejlepší nechat ho v komfortním nastavení – i tak je auto dost tuhé a v zatáčkách naprosto sebejisté. Nejtvrdší nastavení tlumičů se hodí spíš na hladký okruh.
A ano, s tímhle autem si na okruhu užijete dost zábavy. Jeho schopnost ohýbat fyzikální zákony je famózní. Přilnavost širokánských pneumatik je skvělá a budete vděční, že sportovní sedačky mají nastavitelné bočnice a umí vás pěkně sevřít. Zvuk motoru možná není tak omračující jako u atmosférického osmiválce minulé generace, ale nové výfukové vedení mu přece jen trochu pomohlo… ale to už si poslechněte ve videu…