Článek
I když se Češi nejčastěji obrací na trh ojetých vozů (ročně se u nás prodá zhruba čtyřikrát více ojetin než nových aut), představuje segment cenově dostupných nových vozů poměrně významný tržní podíl. Aspoň tedy, pokud se podíváme na preference soukromých kupujících, tedy těch, kteří nekupují auto tzv. „na firmu“, ale za své vlastní, už několikrát zdaněné peníze.
A protože běžný zákazník bývá zpravidla cenově velmi citlivý, jsou mu automobilky nuceny nabídnout opravdu levné auto. Masoví výrobci se tak snaží do nejnižších cenových relací vecpat co nejvíc modelů, takže ten výběr v cenách do 300 000 Kč vůbec není špatný. Ovšem pozor! Když se na reklamě dočtete „Cena již od...“, ještě to nemusí znamenat, že nakonec své auto za ty peníze skutečně koupíte. Kupující totiž většinou dost připlácí za různé doplňky, ať už komfortní nebo spíše kosmetické, které nemají na funkčnost auta zase až takový vliv.
Ve výbavě ale nebývá všechno
Jak asi tušíte, ruku v ruce s cenou obvykle přichází (v tomto případě tedy spíše nepřichází) výbava vozidla. Zatímco po stránce aktivní a pasivní bezpečnosti dnes už automobilky moc kompromisů kvůli testům Euro NCAP dělat nemohou, výbava komfortní pak bývá mnohdy značně „oholená“ na nejnutnější základ.
Klimatizace, centrální zamykání, slušný audio systém nebo elektrická okénka vzadu nebývají dnes stále naprostou samozřejmostí. Proto si dobře projeďte ceník či konfigurátor konkrétního modelu. Ceny aut se také poměrně rychle mění, jak výrobci reagují na počínání konkurence. Navíc různí dealeři jsou schopni nabídnout různé výhody. Je to vždy o vyjednávání.
Prohlédněte si tak galerii více než třiceti aut na českém trhu, která se s cenou vejdou do tří set tisíc korun.
Začnete kliknutím na první obrázek, tedy na Dacii Logan (nejlevnější auto u nás):