Hlavní obsah

Víc koní pro nejmenší Porsche. Cayman a Boxster ve verzi GTS

Foto: Archiv Garáž.cz

Automobilka Porsche přišla u nové generace nejmenšího modelu Cayman a Boxster se čtyřválcovými přeplňovanými motory. Tuto změnu podpořila novým názvem 718, který odkazuje do historie. Teď se k tomu přidávají výkonnější varianty GTS.

Článek

Pro Porsche to byl jeden z dalších historických milníků, protože po hodně dlouhé době, kdy využívala služeb pouze atmosférických či přeplňovaných šestiválců se vrací ke čtyřválcům, které byly používány na jeho počátcích. I model 718 měl v padesátých a šedesátých letech ploché čtyřválce. Cayman s Boxsterem dostali dvě varianty, základní s objemem dvou litrů a výkonem 300 koní a lepší variantu S, která měla objem 2,5 litru a výkon 350 koní. 

Foto: Archiv Garáž.cz

I když šlo nejovladatelnější Porsche z nabídky s počtem válců dolů, pořád jde o jedno s nejlepších sportovních aut na trhu. Pro někoho však ztratilo ten správných charakter a zvláště základní varianta působí jako "auto pro holky". Bylo jasné, že dříve či později Porsche nabídne něco lepší a právě teď přichází varianta GTS, která by měl z pohledu motoru posílit. 

Verze GTS je stálicí v programu Porsche a vždy, kromě výkonnějšího motoru přináší další vylepšení na podvozku, ale také sportovněji pojatý interiér i exteriér. Co se týče motorů, tak 718 Boxster a Cayman GTS dostanou opět plochý přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, u kterého se výkon posunul z 350 na 365 koní. Tedy zlepšení o 15 koní. Točivý moment se zvýšil o 10 Nm, na výsledných 430 Nm. S touto technikou budou obě auta zryhlovat na stovku za 4,1 s a maximálně pojedou 290 km/h.

Foto: Archiv Garáž.cz

Verze GTS kromě toho přináší mechanický samosvorný diferenciál, systém aktivního podvozku Porsche Active Suspension Management, snížená světlá výška, vektorování točivého momentu a sada Sport Chrono Package. Interiér zkrášlí alcantara, sportovnější sedačky a rudé prošívání. Z pohledu vnějšího designu pak tradiční černá vícepaprsková kola a černé doplňky. V Německu bude nový Cayman a Boxster GTS stát těsně pod hranicí 80 000 euro. 

Načítám