Článek
Pro Porsche to byl jeden z dalších historických milníků, protože po hodně dlouhé době, kdy využívala služeb pouze atmosférických či přeplňovaných šestiválců se vrací ke čtyřválcům, které byly používány na jeho počátcích. I model 718 měl v padesátých a šedesátých letech ploché čtyřválce. Cayman s Boxsterem dostali dvě varianty, základní s objemem dvou litrů a výkonem 300 koní a lepší variantu S, která měla objem 2,5 litru a výkon 350 koní.
I když šlo nejovladatelnější Porsche z nabídky s počtem válců dolů, pořád jde o jedno s nejlepších sportovních aut na trhu. Pro někoho však ztratilo ten správných charakter a zvláště základní varianta působí jako "auto pro holky". Bylo jasné, že dříve či později Porsche nabídne něco lepší a právě teď přichází varianta GTS, která by měl z pohledu motoru posílit.
Verze GTS je stálicí v programu Porsche a vždy, kromě výkonnějšího motoru přináší další vylepšení na podvozku, ale také sportovněji pojatý interiér i exteriér. Co se týče motorů, tak 718 Boxster a Cayman GTS dostanou opět plochý přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,5 litru, u kterého se výkon posunul z 350 na 365 koní. Tedy zlepšení o 15 koní. Točivý moment se zvýšil o 10 Nm, na výsledných 430 Nm. S touto technikou budou obě auta zryhlovat na stovku za 4,1 s a maximálně pojedou 290 km/h.
Verze GTS kromě toho přináší mechanický samosvorný diferenciál, systém aktivního podvozku Porsche Active Suspension Management, snížená světlá výška, vektorování točivého momentu a sada Sport Chrono Package. Interiér zkrášlí alcantara, sportovnější sedačky a rudé prošívání. Z pohledu vnějšího designu pak tradiční černá vícepaprsková kola a černé doplňky. V Německu bude nový Cayman a Boxster GTS stát těsně pod hranicí 80 000 euro.