Článek
Kdo někdy slyšel názor, že dnešní miníky už vlastně nejsou malé a že dávno ztratily svoje původní kouzlo? Inu asi každý, kdo se v automobilovém oceánu alespoň trochu orientuje. Faktem ovšem zůstává, že na olympijských hrách v Athénách roku 2004 debutoval patrně nejdelší oficiálně stvořený Mini Cooper generace R50.
Automobilka BMW, vlastník značky Mini, poslala tento Cooper S vylepšený dílnou Johna Coopera ke karosářům až do severoamerického Los Angeles, kde vůz získal nápravu navíc, prodloužené tělo a několik sedaček k tomu.
Uvnitř se XXL speciál může pochlubit konvenčním interiérem, celkově sedmi místy k sezení, královským prostorem pro nohy a slušně vybaveným barem. To ale není vše, o zábavu pasažérů se stará plochá televize, DVD přehrávač, CD přehrávač, vestavěné hi-fi či rádio, zatímco pocit blaženosti vám může navodit klimatizace nebo komandování šoféra skrze integrovaný interkom.
Po odmontování zadní části střechy si jistě vzpomenete na Ivana Jonáka, kontroverzního podnikatele z 90. let. Správně, vzadu se totiž nachází opravdová vířivka, kterou ovšem není doporučeno používat za jízdy. Manipulace s ní je rovněž snadná, jakmile vás ráchání ve vodě omrzí, jednoduše vyndáte spodní zátku a bazén vypustíte. V případě potřeby se dá auto využít i jako velký mobilní dřez pro mytí nádobí.
Pod kapotou prototypu pracuje přeplňovaná čtyřválcová šestnáctistovka, navíc vylepšená hochy od Johna Coopera. Přestože se šestimetrové mini od svého 1 200 kilogramů těžkého originálu v lecčem liší, myslíme si, že pro městské couračky zastavěná pohonná jednotka plně dostačuje.
Po světě kolují teorie, že XXL Mini spatřilo světlo světa jen proto, aby se publikum připravilo na větší verze standardních modelů této britské značky. Ostatně roku 2007 debutoval kombík Clubman a o čtyři léta později také sportovně-užitkový Countryman.
K jakému účelu bizarní Mini XXL dnes slouží, není známé. Možná se motá někde kolem oxfordské fabriky či funguje jako perfektní zašívárna pro vášnivé debaty nad sklenkou dobrého pití. Čím více však limuzínu pozorujeme, tím více si říkáme, že současné modely značky vlastně tak moc velké nejsou, anebo se pleteme?