Článek
Nápad na tento projekt dostal jeden nadšený (a evidentně ne zrovna chudý) zákazník, který měl vizi, že by na lyže jezdil patřičně stylově, ale jeho oblíbená 356 by se na zasněžených kopcích ve Vermontu pravděpodobně trápila.
Bylo tedy jasné, že nejjednodušší bude, když nějaká generace 911 daruje šasi, a na ni se zjednodušeně řečeno nasadí právě karoserie 356. Volba padla na generaci 964, a tak se vlastně díváte na Porsche 911 Carrera 4 z roku 1990, na kterém je posazena karoserie 356 z roku 1964.
Hlavní problém byl v rozměrech. Proto taky projekt trval celé čtyři roky, včetně laserového skenování šasi z 911 i karoserie z 356, aby se našel správný způsob, jak spojit dohromady dvě auta, která od sebe dělí přes čtvrt století. Cílem navíc bylo zachovat původní nosníky 911 a zároveň krátký rozvor modelu 356. Což se nakonec podařilo, bylo jen zapotřebí mírně rozšířit ocelovou karoserii 356, protože jinak by neseděla na širší boky Carrery 4.
Podvozek ale musel pryč, místo toho je tu nastavitelný od firmy KW pro možnost optimálního nastavení mezi kvalitou jízdy a ovladatelností. Převodovka je zde pětistupňová z dárcovské 911, na jejím konci je však diferenciál podobný těm v závodech rallye, aby bylo možné manuálně nastavovat přísun výkonu mezi předními a zadními, ale i mezi pravými a levými koly. „Devětsetjedenáctka“ pak darovala ještě brzdy, zatímco šestnáctipalcové ráfky už jsou vyrobeny na zakázku, přičemž obuté jsou do pneumatik Pirelli Ice Zero 205/60.
A co tedy tohoto křížence pohání? Nemějte obavy z nějaké šílené strojovny, jak bývá v poslední době zvykem. Tuto 356 Allrad pohání poměrně skromný plochý 2,4l čtyřválec s dvěma karburátory Weber a dává zcela dostačujících 200 koní. Více ani není potřeba – hmotnost se podařilo udržet na velmi rozumných 975 kg, takže auto bude i tak velmi živé.
Výsledkem je tedy veterán Porsche do každého počasí, na němž se dá převézt kolo, lyže a další vybavení na výlety. Konečně klasické auto, které je praktické! Jen si nedovedeme představit tu cenu…