Hlavní obsah

Velký hnus! Tak šel popsat první Mercedes G upravený od AMG

Foto: Archiv Garáž.cz

Géčko je kultovním modelem Mercedesu už po několik dekád a jeho verze od AMG jsou skvělé. Všechny? Rozhodně ne! Ta první byla mimořádně škaredá a nepovedená, takže si na ní nikdo nevzpomene.

Článek

První, tehdy ještě ryze terénní a pracovní automobily třídy G představil Mercedes-Benz už v roce 1979. Dnes jsou ale spíše vyhledávané jeho luxusní varianty s bohatou výbavou. Ty mají dlouholetou tradici, která sahá až k jednomu z nejbizarnějších modelů AMG, jenž historie pamatuje. Ta tradice se začala psát už v roce 1979, kdy se někteří zákazníci třídy G zajímali, zda by se přeci jen nějaký ten luxus sedanů nemohl v terénním autě objevit. Mercedes se tehdy do úpravy nehrnul, nevěřil v masivní prodejní úspěch. Ale zdálo se to být ideálním úkolem pro dvorního úpravce AMG.

Foto: Archiv Garáž.cz

Šlo o důkladnou úpravu výchozího modelu 280 GE. AMG dalo pod kapotu nový osmiválec 5.6 Sport. To, co se ale stalo se samotnou kapotou, už tak pozitivní nebylo. Technikům přišlo nejlepší pozvednout luxus auta tak, že použijí díly z vrcholného sedanu třídy S generace W116. Géčko tedy dostalo její světla a masku ve zlaté barvě. Nechybí křiklavé lakování, přídavná světla, boční nášlapy a nová kola. A já si nemůžu pomoct, vypadá to prostě trochu kolotočářsky. Ani naviják na předním nárazníku to moc nezachrání.

Foto: Archiv Garáž.cz

Uvnitř mělo auto červené celokožené čalounění, o kterém si pracovní verze Géčka mohly nechat jen zdát. A vlastně stejně tak o výkonu. Standardní 280GE nabízelo 156 koní, u verze AMG nebyl oficiální údaj zveřejněn, ale v sedanu třídy S měl tento osmiválec výkon až 300 koní. Celkem prý AMG upravilo pět terénních G do této luxusní a přiznejme si trochu ulítlé podoby. Některé z nich měly prý jen slabší pětilitrový osmiválec. A nejspíš žádný další už nedostal masku ze sedanu, i když jeden měl ještě jeho světla. Dvě auta s pravostranným řízením prý vlastnil dubajský emír Muhammad Al Maktúm, současný premiér Spojených arabských emirátů. Tahaly přívěsy s koňmi. Další pak auto vlastnil švýcarský designér Luigi Colani, který si jej dále upravil. A ať už si o výsledku myslíme cokoliv, dnes má tohle auto kvůli své vzácnosti nevyčíslitelnou hodnotu.

Načítám