Článek
Celý příběh zrodu originálního dřevěného domu na čtyřech kolech začíná prodejem obytné Toyoty z roku 1989 jménem Nelly. Říjen roku 2019 byl pro Tima celkem hořkosladkým, jelikož jeho milovaná Nelly, ve které žil sedm let, odjela s novými majiteli.
Šlo prý o dobré lidi, kteří už měli několik obytných vozů, ovšem stejně se neubránil slzám, když viděl svůj bývalý domov odjíždět. Důvod prodeje byl jediný – přírodovědec potřeboval peníze na splnění svého snu.

V obytné Toyotě strávil Tim sedm let života
Tim Johnson si chtěl vždy postavit svoje vlastní obydlí na korbě nějakého pořádného pick-upu, a tak volba padla na Ford F-350 z roku 1996 se silným 7,3litrovým dieselovým motorem. Vědec strávil asi měsíc plánováním a kreslením samotného obytného domu, ovšem vše vypočítal do posledního centimetru, aby i základový rám přesně pasoval na korbu automobilu.

Tim strávil celý měsíc plánováním a kreslením
Jelikož už měl předchozí zkušenosti s mobilním karavanem, snažil se eliminovat horní úložné i obytné prostory a vše směřovat co nejníže k podlaze – to kvůli stabilitě a bezpečnosti. Musel tedy přijmout kompromis, že rozložení postele mu chvilku zabere, ale podle jeho slov jde o rozumné řešení, díky kterému si vůz zachovává lepší ovladatelnost.

Okna byla prý velkou investicí, ovšem jsou dvojitá a velmi robustní
Po tom, co úspěšně navrhl exteriér, vrhl se do víru interiéru. Jelikož žil sedm let v obytné Toyotě, věděl přesně, co chce mít a kde to má ležet. Základní požadavkem byl komfortní prostor pro pět až šest lidí, což znamenalo, že Tim musel dovnitř dostat dva plnohodnotné gauče, které bude možné rozložit a udělat z nich postele.

Uvnitř najdete také sporák, dřez nebo i toaletu
Nebyla to prý legrace, protože musel do 2,5 metru dlouhé korby zastavět ještě toaletu, troubu, kamna na dřevo, plynový sporák, televizi, DVD přehrávač, chladničku a dřez. Při tom všem bylo nutné zachovat možnost připojení přívěsu, jelikož Tim občas vleče sněžné saně nebo jiný „všudychod“.

Nástavba měří na délku 2,5 metru, ovšem uvnitř najdete spoustu vybavení
Celou dřevostavbu bylo samozřejmě nutné odizolovat, udělat voděodolnou, zajistit odvod vlhkosti a na střechu instalovat solární panely, které živí palubní akumulátory. Cedrové dřevo použité při výrobě dostalo vysoce kvalitní polyuretanový nástřik, opět kvůli vlhkosti.

Obytná nástavba je kompletně ze dřeva
S výsledkem je Tim spokojen a svůj dům na čtyřech kolech hodnotí kladně. Díky promyšlené konstrukci si auto s permanentním nákladem vážícím asi 900 kilogramů docela dobře rozumí. Dokonce i spotřeba je údajně skoro stejná jako před instalací nástavby.
„Vyrobit si vlastní obytnou nástavbu byl neskutečně zábavný projekt a cenná zkušenost. Jsem nadšený z toho, že jsem postavil něco jen za pomocí kreativity a s trochou snahy. Doufám, že se můj výtvor dostane mezi všechny úžasné lidi a bude inspirací pro ostatní, aby si konečně začali plnit své sny. Přeji vám všem šťastné cestování a uvidíme se na silnici,“ okomentoval svůj projekt Tim Johnson.
Pokud vás zajímá život tohoto dobrodruha z Aljašky, není nic snazšího než zadat do vyhledávače Seznam.cz heslo „AlaskaCreeker“ a pak jen sledovat jeho videa nebo číst různé blogy ze života v divočině.
Pokud jste majiteli obytného vozu, který jste si postavili vy sami, a rádi byste se o svůj příběh podělili s dalšími čtenáři Garáže, ozvěte se nám na redakční mail redakce@garaz.cz a nezapomeňte přiložit i fotografie vašeho bydlíku.