Článek
Což se moc hodí, když teď Clarkson, Hammond a May zklamali a v novém speciálu Grand Tour přesedlali na lodě. Tedy ona to bude určitě i tak dost zábavná podívaná, ale přeci jen – auta jsou auta. Bez nich bychom se klidně mohli dívat na dokumenty Davida Attenborougha…
Naštěstí novodobý Top Gear se aut stále drží zuby nehty, a výlet do Nepálu tak absolvují na čtyřech kolech. I když každý trochu jiných – všichni totiž dostali 5 tisíc liber (v přepočtu 150 tisíc korun) a úkol pořídit rozumné ojeté městské auto. Aby s ním pak vyrazili do náročného terénu neobývané divočiny a horských masivů. Jasně, to dává smysl…
Chris Harris vsadil na jednoduchost a odolnost Renaultu 4 prověřenou celými generacemi a Paddy McGuiness spojil městskou praktičnost se zábavnou rychlostí (ehm, „rychlostí“) v podobě Peugeotu 106 Rallye. Ale Freddie Flintoff na to šel opravdu chytře a… nepořídil si nic.
Teď se určitě smějete, že se v novém speciálu asi dost nachodí nebo ho bude bolet zadek z jízdy na oslu, ale on prostě s nákupem vozu zcela cynicky počkal, kam je producenti vyšlou, a auto sháněl až na místě. Proto jako jediný má auto přesně pro daný úkol – poctivý offroad Hulas Mustang, první auto vyrobené přímo v Nepálu. Což na druhou stranu zase takovou důvěru nevzbuzuje…
Takže jak už jistě tušíte, čeká na trojici moderátorů pěkně náročné dobrodružství při překonávání dálav po prašných a kamenitých cestách, zdolávání rozeklaných údolí i vysokých pohoří na cestě z Káthmandú do Zakázaného města Lo Manthang. Jak to celé dopadne uvidíte už 29. prosince, tedy pouhé dva týdny po odvysílání speciálu Grand Tour na lodích (13. prosince). Jestli něco, tak nudit se na Vánoce u televize vážně nebudeme!