Článek
Když jste byli v šedesátých a sedmdesátých letech opravdu někdo, tak jste museli mít také jeden Mercedes-Benz 600. A tím opravdu někdo nemyslím vyhopsané popové hvězdičky ze zábavných televizních estrád, ale hlavy států, ředitele nadnárodních korporací a ty nejslavnější filmové a hudební hvězdy. Ti si model W100 mohli vybrat ve dvou variantách rozvoru se čtyřmi nebo šesti dveřmi. Exkluzivita takového auta byla zaručená, mezi roky 1963 až 1981 vyrobil Mercedes jen 2 677 exemplářů.
Raritou mezi vzácnými pak byly exempláře 600 Landaulet, kterých vzniklo jen 59. Druhým v pořadí pak byl Pullman. Jeden Pullman právě nyní hledá majitele u holandské firmy Auto Leitner a je dost unikátní i navzdory tomu, že v roce 1975 vypadal jako kterýkoliv jiný exemplář.
Ona i sama barva je raritní, byť vypadá jako běžná bílá. Naživo byste ale jistě docenili odstín Perlmut Weis, tedy v překladu něco jako matku bílé perly. Tato barva v běžném katalogu Mercedesu tehdy nebyla. Jak vidíte, tak tuning a úpravy se nevyhýbají žádnému segmentu.
Více odlišností ale skrývá interiér auta. Navzdory roku výroby tu totiž najdete řadu moderních vychytávek, které mají svůj původ v moderním Maybachu 62. Například jde o panoramatickou proměnnou střechu s ovládacím panelem, elektricky nastavitelná sedadla s výhřevem a ventilací, automatická klimatizace pro přední i zadní část automobilu, minibar s lednicí, ambientní osvětlení, velká televize s DVD přehrávačem a systémem Dolby Surround a bluetooth.
Zní to sice děsivě, ale z fotek je poznat, že se úpravce snažil, aby duch starého auta nezmizel. Úpravy jsou provedeny vkusně a decentně, aby to nevypadalo jak v „tanečním klubu“ nějakého vesnického lidového domu. Také není divu, když modernizace probíhala od roku 2007 u Mercedes-Benz Classic ve spolupráci s vývojovým oddělením Daimler AG.
Renovace a přestavba Pullmanu trvala sedm let a vyšla na 3 miliony euro (zhruba 81 milionů korun). Navzdory moderním doplňkům může být oficiálně stále považovaný za veterán, protože má stále původní díly jako například motor a převodovku. Jde o vidlicový osmiválec o objemu 6,3 litru s výkonem 250 koní, které posílá na zadní nápravu přes automatickou čtyřstupňovou převodovku. Najeto má pouhých 1 112 kilometrů, takže je sotva v záběhu. A nový majitel by si měl připravit něco kolem 59 a půl milionu korun. Vzhledem k ceně úpravy se to jeví jako výhodná koupě. I když je to cena bez daně.