Hlavní obsah

V Praze přibudou další modré parkovací zóny

Foto: Seznam Zprávy

Modré parkovací zóny v Praze

Parkování v Praze začíná připomínat bojovou hru. Když najdete volné pakovací místo, buď je malé nebo je v modré či jiné parkovací zóně. Jeden by řekl, že hůř už být nemůže, ale mnohé nasvědčuje tomu, že opak je pravdou. V Praze totiž přibývají další a další modré parkovací zóny. Jejich důvodem ale rozhodně není komfort obyvatel města, jak se snaží tvrdit úřady.

Článek

Ještě do konce letošního roku budou modré parkovací zóny rozšířeny do nových částí Prahy 5, 6 a 8. Už od 3. prosince tak bezplatně nezaparkujete na Malvazinkách, na Hřebenkách, kolem Plzeňské a také na západě Kobylis. Zhruba o týden později začnou platit nová parkovací pravidla také ve velké části Prahy 6. Všechny tyto nové parkovací zóny vznikají v návaznosti na ty stávající, a to prý hlavně pro dobro obyvatel.

Modré zóny v Praze začaly vznikat hlavně kvůli dojíždějícím řidičům. Ti často nechávali auta v okrajových částech Prahy a trvale žijící obyvatelé dotčených městských částí pak neměli kde parkovat. Dosavadní zavedení modrých zón ale pomohlo jen na oko. Dojíždějící řidiči prostě auta nechávali tam, kde ještě nebyly zavedeny. Zjednodušeně řečeno se parkovací problém přesunul z jedné ulice do druhé, a proto je podle úřadů zapotřebí parkování regulovat víc.

Například Praha 6 ale neřeší jen dojíždějící, ale i ty, kterým se nechce platit vysoké sumy za parkování na letišti a svá auta před cestou i na několik dní odstaví na jejím území. Až potud je to asi pochopitelné. Problém ovšem je, že úřady občanům vydávají víc parkovacích karet, než je reálně parkovacích míst. A to až o několik stovek, což znamená, že obyvatelé ani po zavedení modrých zón nemají kde parkovat. Město v tuto chvíli navíc vůbec neřeší, co bude se všemi těmi, kteří do Prahy dojíždí za prací.

Vše by vyřešila výstavba parkovišť typu P+R, jenomže ta už řadu let nesmyslně stagnuje. Před nedávnem sice byla další parkoviště otevřena, ta ale pokryjí jen několik málo stovek parkujících. Přitom jich podle expertů chybí desetitisíce! Zabíráním ulic modrými zónami se zmiňovaný problém nevyřeší a politici už by si to měli uvědomit. Doprava v Praze se za posledních několik let dostala do začarovaného kruhu plného nařízení, zákazů a uzavírek, ale ještě nikdo nenavrhl skutečně uspokojivé řešení z hlediska většiny zúčastněných. Tak snad se ho někdy dočkáme, protože jinak se budeme všichni časem asi muset naučit létat.

Načítám