Článek
Kolega Honza, který se před chvílí z Paříže vrátil plný dojmů, navíc popsal, jak šedě a nevýrazně působila prezentace Citroënu v kontrastu se sousedícím koncernovým Peugeotem. Zatímco ten měl na svém stánku třeba krásný nový kombík 508 SW a úchvatný elektrický koncept E-Legend, stánek dvojitého šípu lehce připomínal zahrádku Cactusů. A situaci nespasil ani tanečník, jehož představení nahradilo klasickou tiskovku.
Jenže zdá se, že Citroën chce tuto drobnou křivdu napravit. Sice to ještě pár měsíců potrvá, ale nakonec bychom se měli dočkat dvou nových konceptů, které napovídají budoucnost ve směřování automobilky.
A co o nich zatím víme? Prakticky vlastně nic. Citroën coby upoutávku ke každému z nových vozů ukázal zatím pouze jeden nicneříkající obrázek. První koncept přijde v březnu v rámci ženevského autosalonu, bude novou vizí městské mobility a dveře, nebo možná něco jiného, se na něm budou otevírat pomocí modrého popruhu.
Druhý vůz přijde na přetřes v dubnu na autosalonu v Šanghaji a tisková zpráva uvádí, že půjde o „ztělesnění ultrakomfortu“. A co nám Francouzi ukázali z něj? Komplikovaně vypadající výstupek karoserie připomíná díl kosmického plavidla z nějakého sci-fi filmu, a patrně je plný čidel a možná ještě čehosi dalšího. Takže při hodnocení vlastně ani zde není z čeho vycházet.
Jsme tedy zvědaví, s čím se Citroën vytasí. Pro tuto chvíli máme jen dva nicneříkající obrázky konceptů, co se mají představit za několik dlouhých měsíců. Snad budou alespoň stát za to.
Honza k tomu ale ještě říká: „Moje rozpaky jasně vycítili i lidé z Citroënu a dostalo se mi ujištění, že značka, která kdysi vyráběla krásné luxusní sedany a která teď produkuje jen vozy třídy SUV a crossovery, se k sedanům vrátí. Vodítkem by nám měl být dva roky starý a mimořádně povedený koncept CXperience. Držím Citroënu palce!“