Článek
Server Automobilwoche dokonce píše, že německý dopravní úřad KBA už v Mnichově a Hamburku po opakovaných výzvách k opravě zrušil registrace k provozu u několika vozů Audi a Volkswagen, auta tak nesmí vyjet na silnici.
Krátce po propuknutí aféry Dieselgate vydaly německé úřady nařízení, podle kterého jsou úpravy vozů povinné . Majitelé aut mají rok a půl na to, aby po obdržení upozornění odvezli svoje auto do značkového servisu, kde jim nahrají aktuální software řídící jednotky. Automobilka řidiče upozornila, že pokud jejich auto neprojde úpravou softwaru, může se stát, že bude vyřazeno z registru.
Německo je jedinou zemí, kde je tato oprava povinná a byly kvůli tomu vyhlášeny svolávací akce na auta všech koncernových značek. Celkově jde o 2,46 milionu aut, v červnu už bylo 95 procent z nich opraveno.
Ve zbytku Evropy, Českou republiku nevyjímaje, je pak úprava softwaru řídící jednotky pouze doporučená. „Všichni majitelé těchto vozů dostali od Volkswagenu ČR dopis, ve kterém jim automobilka nabízí bezplatnou úpravu softwaru řídící jednotky,“ řekl pro Garáž.cz David Valenta, tiskový mluvčí automobilky. „Zatím byl tento servisní úkon proveden asi na šedesáti procentech všech vozidel, zákazník si může sám zvolit, jestli aktuální verzi softwaru chce, či nikoliv.“ V Čechách se aféra Dieselgate týká 38 tisíc vozidel Volkswagen, celkově bylo v ČR prodáno 148 tisíc aut s inkriminovanými motory EA 189, drtivá většina (101 000) pak škodovek. Stejný postup jako Volkswagen nabídly zákazníkům i další automobilky, tedy Audi, Seat a Škoda Auto. Jejich provozovatelé se ale bát nemusí, v ČR se o podobném zákazu neuvažuje a v Německu při běžné policejní kontrole problémy mít taky nebudou.
Není bez zajímavosti, že se hodně mluví o tom, že auta s novým softwarem mají vyšší spotřebu paliva a hůř jedou, byť koncern VW samozřejmě tvrdí opak. Má někdo z vás konkrétní zkušenost?