Článek
Je tohle drzost, nebo odvaha? No, my se přikláníme spíše k tomu prvnímu, protože nám přijde až neuvěřitelné, s jakou samozřejmostí se firma Massoud Moradi, která vůz postavila, hlásí ke kopírování. Zatím jsme si mysleli, že v tomto jsou experty v Číně. S tamějšími kopiemi se perou takřka všechny světové automobilky, které se snaží i soudit. Protože ale ty soudy probíhají hlavně v Číně, jsou zatím neúspěšné. Číňané alespoň veřejné kopírování popírají a tvrdí, že jde o jejich práci. Massoud Moradi jdou ale přesně opačnou cestou.
Tato firma představila svou verzi Murciélaga SV s tím, že má podvozek přímo z tohoto modelu a k tomu takřka totožnou karoserii. Ta by prý měla být vyrobena podle materiálů z italské automobilky. Kde je ovšem íránská firma získala, zatím nikdo neprozradil. Massoud Moradi navíc tvrdí, že vzhledem k faktu, že mají auto takřka totožné s originálem, nebylo potřeba jej nijak testovat. Ano, slyšíte správně! Auto bylo oficiálně uvedeno do prodeje bez jediného jízdního testu. Něco nám říká, že v tom částečně hraje roli fakt, že v Íránu nemají pořádnou infrastrukturu, a tak vlastně nebylo auto kde testovat.
Pod částečně karbonovou karoserií byste italskou V12 ale hledali marně. Místo ní je zde ukrytý korejský šestiválec o objemu 3,8 litru, který pochází od značky Hyundai. Jak to celé bude dohromady fungovat? To se ani neodvažujeme odhadovat. Tvůrce ovšem počítá s tím, že prodá 50 až 100 aut ročně. Zatím tedy neprozradil žádná konkrétní data ani cenu, ale sebevědomí mu rozhodně nechybí.