Hlavní obsah

Uzavřený most v Praze komplikuje dopravu. Na jak dlouho?

Foto: Jakub Deml

Uzavření mostu v Bubenské ulici v Praze je špatnou zprávou pro všechny Pražany. Kromě řidičů omezuje i cestující městské hromadné dopravy a chodce. V neposlední řadě nemohou být nadšeni ani obyvatelé Holešovic a Letné, kudy vedou dočasné objízdné trasy. Klíčovou otázkou je, jak dlouho bude most uzavřený…?

Článek

Most v Bubenské ulici Technická správa komunikací (TSK) pravidelně hlídá a kontroluje už od 90. let. Kontrola mostu, která se uskutečnila v průběhu září, odhalila jeho zhoršující se stav a nové trhliny: „Právě proto jsme začali stav mostu detailně monitorovat pomocí speciálních měřicích přístrojů. Touto metodou bylo zjištěno, že se stav mostu v posledních 25 dnech zásadně zhoršil a některé trhliny se zvětšily až o pět milimetrů. To signalizuje neobvyklé chování nosné konstrukce mostu a jeho nepřípustné poškození,“ vysvětluje důvody uzavření mostu náměstek generálního ředitele TSK Matěj Fichtner.

V těchto chvílích pracují na instalaci podepření mostu zaměstnanci společnosti Hochtief. Nesmí tak na něj auta a přerušen je pod ním i provoz tramvají, na komplikace se musí připravit rovněž chodci. Jelikož je most ve stavu, kdy už nejspíš nepůjde zachránit, TSK bude s magistrátem vyjednávat termín jeho demolice a výstavby mostu nového. Po jeho zajištění podpěrami, které by nemělo trvat déle než týden, se na něj však budou moci dočasně vrátit auta.

Foto: Mapy.cz

Most v Bubenské ulici se nachází v těsné blízkosti stanice metra Vltavská

„Ve 14:00 by měl být hotový projekt podepření uzavřeného mostu v ulici Bubenská. Poté stavební společnosti Hochtief stavbu oplotí a později odpoledne začnou pod most navážet beton, z něhož bude podkladová deska pro ocelové podpěry. Už ráno jsme na most přidali další měřící body,“ uvedli zástupci TSK ve čtvrtek v poledne na svém twitterovém účtu.

Technická správa komunikací předpokládá, že cena za provizorní podepření se bude pohybovat řádově v jednotkách milionů korun, přesná cena však bude stanovena až podle rozsahu skutečně odvedených prací. Bohužel se jedná jen o dočasné opatření a dříve či později bude muset most k zemi, což si vyžádá dopravní omezení na delší dobu.

S komplikacemi v dopravě tak už dopředu počítá i Městská část Praha 7. „Teď, když je most na týden uzavřený, si to alespoň můžeme vyzkoušet, abychom věděli, co nás čeká, až se bude bourat a stavět nový,“ uvedl pro Garáž.cz tiskový mluvčí Městské části Praha 7 Martin Vokuš, podle kterého ale zatím k žádným dramatickým komplikacím v dopravě nedochází.

Podle mluvčího Prahy 7 se pochopitelně nikdo na dlouhou uzavírku netěší, vedení městské části ale chápe, že je nezbytná. „My s tím nemůžeme nic dělat, tak jsme alespoň posílili autobusovou dopravu v oblasti,“ vysvětluje mluvčí a dodává, že je nutné, aby v Praze vznikl centrální plán oprav jednotlivých komunikací.

Foto: TSK

Most v Bubenské ulici je frekventovaným místem pražské dopravy a jeho uzavření potrápí obyvatele v přilehlých ulicích

Most v Bubenské ulici byl postaven při plnění požadavku na tehdejší ZAKOS (Základní komunikační systém hl. m. Prahy) v rámci výstavby Severojižní magistrály propojující sever Prahy s tehdy nově dostavěnou dálnicí D1 na jihu města. Most byl uveden do provozu v roce 1980 pomocí technologie dodatečně předpínaných konstrukcí, přičemž tato technologie se řadila v dané době k těm moderním a mezi její přednosti patřila snazší manipulace a umisťování nosníků na pilíře.

Přes most v Bubenské ulici jezdilo do tohoto týdne přibližně 14 tisíc aut denně. Není to málo, takže dopravu v této části metropole jeho uzavírka zcela jistě potrápí. Zmiňované omezení ale není zdaleka největším strašákem Pražanů. Na rok 2020 je totiž naplánována rekonstrukce Barrandovského mostu, po kterém jezdí aut desetkrát víc - 140 tisíc denně. To bude teprve zatěžkávací zkouška nervů pražských řidičů…

Související témata:
Holešovice
Načítám