Článek
Důvod, proč si lidé kupují kupé-SUV modely oproti standardním a výrazně praktičtějším SUV, spočívá ve stejném principu, jako proč si lidé kupují dvoudveřová kupé a ne klasické sedany či kombíky. Jde o touhu předvést svému okolí, že máte dostatek peněz na to, abyste vyměnili trochu praktičnosti za zvýšenou eleganci. Padající střecha kupé-SUV modelů totiž pochopitelně ubírá místo nad hlavami zadních pasažérů a taky limituje velikost kufru. Přesto se najde nemalá sorta lidí, kteří takový model zvolí hlavně coby prezentaci svého společenského postavení. I přesto, že je design mírně řečeno diskutabilní a rozděluje společnost.
Ať už je však filozofie kolem SUV se splývavou zádí jakákoliv, auta tohoto typu jsou zkrátka v kurzu a z prémiového segmentu, ve kterém to celé začalo, přesouvá se trend přirozeně do segmentů nižších a levnějších. Právě teď před sebou máme jednoho z prvních zástupců levných kupé-SUV. Přichází z Francie, nese na přídi znak diamantu a na zádi název Arkana. Renault ukázal svou novinku na právě probíhajícím autosalonu v Moskvě a přestože se jedná pouze o koncept, do sériové podoby mu mnoho nechybí. S výjimkou malých zrcátek je auto ve formě, kdy by mohlo bez problému vyjet na silnice. Dokonce ani kola o rozměru 19 palců nevypadají příliš velká.
Technické detaily vozu jsou zatím velmi skoupé. Víme jen tolik, že Arkana stojí na platformě ruského Kapturu, což je východní a o něco větší verze Capturu prodávaného u nás. Právě Rusko bude zároveň prvním trhem, kde se Arkana objeví. Pro Renault strategický trh dostane novinku již začátkem příštího roku a Arkana se posléze rozšíří do dalších oblastí Asie. O Evropě zatím nepadla ani zmínka, ale tisková zpráva hovoří o „globálních ambicích“. Lze tedy očekávat, že se svojí verze Arkany – ač třeba pojmenované trochu jinak – dočkáme i u nás.