Hlavní obsah

Už i Dacia hází MPV přes palubu, Lodgy má nahradit SUV

Foto: Dacia

Dacia Lodgy je nejlevnější sedmimístné auto na trhu. I přes slušné prodeje ji možná čeká konec a nahrazení velkým SUV

Rumunská Dacia v poslední době vyráběla jednoduchá a maximálně levná auta bez ohledu na módní trendy. Jenže i low cost značka se nejspíš sveze na vlně SUV modelů. Podle francouzského L'Argus by oblíbený velkoprostorový model Lodgy měl skončit, nahradit by ho mělo velké sedmimístné SUV.

Článek

Poptávka po SUV neutuchá, což automobilky vítají, protože na nich mají větší marži než na „obyčejném“ hatchbacku nebo MPV. A právě kategorie velkoprostorových rodinných vozů je momentálně tou nejvíce ohroženou, jakkoliv je to nepochopitelné – SUV kromě vyšší světlé výšky nenabídne mnoho navíc, prostorovou nabídkou i chytrou praktičností se jim navíc jen sotva dokáže vyrovnat.

Foto: Dacia

Dacia nabízela své Lodgy i v soft-roadové verzi Stepway. Zákazníci ale prostě touží po drsněji vypadajícím SUV

Ano, do SUV se bude lépe nastupovat, pokud trpíte artritidou, a lépe se s ním pojede na lesní cestě (jak často to využijete?), ale na silnici klasická MPV pojedou lépe, vejde se do nich více a nebudou tak drahé.

Na každý pád je trendem osekávat nabídku klasických rodinných aut a namísto nich lidem nabízet sportovně-užitkové modely. V případě Dacie má skončit nejlevnější sedmimístné auto na trhu, Lodgy. V Česku jej koupíte od 365 tisíc korun.

Prodejní statistiky ale hovoří v jeho neprospěch: zatímco Duster je nejprodávanější SUV v Evropě, Lodgy má zhruba 8x menší prodeje. Příští rok tak na platformě Renaultu CMF-B (Clio, Captur, Nissan Juke) vyroste sedmimístné SUV. Takový Duster pro sedm. A Lodgy skončí.

Dacia tak následuje trend, který je (bohužel) v posledních letech tak častý: Renault letos oznámil, že kvůli novým SUV modelům „zařízne“ dva rodinné modely – Scenic a Espace. Končí i další dvě koncernové stálice VW Sharan a Seat Alhambra.

Foto: Dacia

Z Dusteru se stal ohromný prodejní hit, který by Dacia velmi ráda zopakovala

A bůhví jak to bude s VW Polo, až příští rok dorazí jeho „nafouknutá“ verze Nivus. A když se vrátíme k domácí automobilce: následníka se nedočkal ani kompaktní MPV Škoda Roomster a otazníky visí i nad Fabií Combi, která pro mnoho Čechů supluje plnohodnotné rodinné auto.

Související témata:
Načítám