Článek
Už před časem jsme se vám snažili vysvětlit, že kompaktní a pracovité evropské pick-upy nesahají monstrózním americkým dělníkům ani po kotníky. A Ram Heavy Duty postavený pro ty nejtěžší úkoly je jen další názornou ukázkou.
Tedy on už základní Ram 1500 nové páté generace, která se představila loni na autosalonu v Detroitu, není žádné ořezávátko – jeho 5,7 V8 Hemi má 400 koní a osmistupňový automat, uveze náklad o hmotnosti až 816 kg a utáhne až 3,5 tuny. Ale na Ram HD to nemá ani náhodou!
Začneme zlehka řadou 2500 a 3500 HD. Ty pohání benzinový 6,4 V8 Hemi s výkonem 410 koní a 581 Nm a šestiválcový turbodiesel Cummins o objemu 6,7 litru, který nabízí 400 koní, a především masivních 1354 Nm. S ním Ram HD uveze 3,5 tuny nákladu, nebo na kouli utáhne až 14,3 tuny.
Jenže pak je tu ještě Ram Chassis Cab (čili kabina na rámu bez ložné plochy), který můžete mít se stejnými motory, ale díky odolnější konstrukci dokáže uvézt až 5,7 tuny nákladu, nebo utáhnout až 16 tun, což jsou momentálně nejlepší výkony v rámci dané třídy.
Všechny verze mají přitom stejně útulnou a honosně vybavenou kabinu z civilní řady 1500 – kožené čalounění, 12“ dotykový infotainment s širokou konektivitou a 900wattovým audiem Harman Kardon, systém aktivního potlačování hluku a zástup jízdních asistentů pro vyšší bezpečnost.
Škoda, že nic podobného na evropském trhu neseženeme. Pokud tedy po nějakém takovém velkém pracantovi toužíte, budete muset sáhnout po šedém dovozu – naštěstí je tu řada firem, které vám ho rády dovezou.