Článek
Kimi-Matias Räikkönen si sice vyzkoušel závody jako třeba WRC, a dokonce i NASCAR. My ho ale nejlépe známe jako pilota Formule 1. Jako 22letý oficiálně nastoupil poprvé v roce 2001 u Sauberu. Neměl však na růžích ustláno – šéf FIA jej od začátku kritizoval pro nedostatek zkušeností ve formulových závodech a tvrdil, že udělit mu superlicenci byla chyba.
Räikkönen však hned v první sezóně ukázal, že umí – bodoval dokonce už v prvním závodě ve VC Austrálie, a to díky 6. místu. V tom samém roce pak s tehdejším stájovým kolegou Nickem Heidfeldem pomohl vybojovat nejlepší dosavadní umístění týmu Sauber, a sice čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Mezi jeho největší úspěchy patří mistrovský titul z roku 2007 s Ferrari a dále třeba titul vicemistra v letech 2003 a 2005 v barvách McLarenu.
Roky však plynuly a Kimi se vypracoval na jednoho z největších mazáků v branži. I přes svůj přístup, pro mnohé poněkud ledabylý, dokáže „bouchnout do stolu“, když je to potřeba. Tedy přinejmenším obrazně řečeno. Je tedy evidentní, že si „tu a tam“ může dovolit různé zajímavé vozy, například Ferrari Enzo nebo Rolls-Royce Wraith. Ovšem i takový šampión F1 potřebuje občas rodinu přepravit pohodlně a rychle z bodu A do bodu B, třeba na rodinnou večeři doma ve Finsku.
Audi RS6 z roku 2014 se nám zdá jako zdařilá volba – 4,0l dvakrát přeplňovaný V8 o výkonu 560 koní a 700 Nm, pohon všech kol, velký kufr… Jak by řekl George Clooney v jisté reklamě: „What else?“ Tedy volně přeloženo: „Co chtít víc?“
Nicméně i přesto Kimi sáhl po tuningovém čipu od společnosti BSR, který zvyšuje výkon této RS6 na 680 koní a 900 Nm. Díky tomu už zrychlí z klidu na stovku ještě rychleji než za 3,9 sekundy jako původní RS6, odhadujeme jen lehce přes tři sekundy. Na druhou stranu se to dá z jeho pohledu pochopit – koneckonců je zvyklý na něco „trošku jiného“, takže v tomto případě je omluvitelné, když se mu „standardní“ RS6 zdála poněkud… línější, dá-li se to tak vůbec říct.
Kromě kompletně přeprogramované řídicí jednotky tu však nejsou žádné další úpravy, a to ani zvenčí – pokud tedy pomineme velká 22palcová kovaná kola Vossen. Dáme ruku do ohně za to, že kdyby Kimi bydlel v Česku, ještě by si to s nimi rozmyslel… Auto má každopádně od roku 2014 (vyrobeno bylo v červenci 2013), najelo dosud 69 tisíc kilometrů a visí na něm virtuální cenovka 125 tisíc eur, tedy téměř 3,2 milionu korun.
Popravdě, cena je to dost vysoká – RS6 obdobného stáří a obdobného nájezdu jsou téměř o polovinu levnější. Ale jak se říká, všechno má svého kupce. A je dost možné, že argumenty jako „680 koní“ a „vůz po Kimim Räikkönenovi“ budou pro někoho více než pádné.
Podle informací z finské inzerce auto prý stálo dokonce 228 tisíc eur, když jej Räikkönen kupoval, a to údajně nebyl prvním majitelem vozu. Že by se tu skrývaly nějaké další úpravy, o kterých nevíme, jako třeba speciální výfukové svody? Těžko říct, celý inzerát je totiž ve finštině…