Článek
Co si budeme povídat, sportovní SUV je tak trochu protimluv. Tedy, spíše byl. Většina prémiových značek už nabízí hodně výkonná SUV, která svým zrychlením popírají fyzikální zákony. Jen si vzpomeňte na Lamborghini Urus, jež je schopné jak v terénu, tak i na závodních tratích. Této módy se ale rychle chytají i někteří úpravci, kteří jsou schopni z SUV ždímat neuvěřitelné výkony. Přesně tak je tomu u projektu s názvem Project Inferno polské tuningové firmy Auto Dynamics.
Ti si vzali do parády už tak ostrý Mercedes AMG GLE 63 S Coupe a udělali z něj absolutní zběsilost. Poté, co si pohráli s mapami řídicí jednotky, vyměnili výfukové potrubí za nové, dělané na zakázku a po montáži nových a notně větších turbodmychadel se s výkonem dostali na opravdu velmi působivých 795 koní a 1 181 Nm točivého momentu. Pro srovnání dodáme, že standardní výkon twin-turbo V8 o objemu 5,5 litru, kterou má toto AMG pod kapotou, je 569 koní a točivý moment 760 Nm. Docela podstatný rozdíl, co říkáte?
Ovšem k tomu, aby vše fungovalo, museli u Auto Dynamics také zcela přepracovat 7stupňovou automatickou převodovku. Pokud by zůstala sériová, jen těžko by výkon a točivý moment zvládla. Jistě ne dlouhodobě. K tomu všemu pak přidali výškově stavitelný podvozek od Brabusu, 23“ kola od Vossen Wheels a bodykit, tedy prahy, nárazníky a blatníky od TopCar.
A ještě vám dlužíme několik čísel. Díky tomu mamutímu nárůstu výkonu se zrychlení z 0 na 100 km/h tohoto tanku na steroidech odehraje za pouhých 3,2 sekundy. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 336 km/h. A to jsou hodnoty, kterých nedosahuje ani zmiňované Lamborghini Urus.