Článek
Jen si to představte – svištíte si pohodlných 250 km/h po Autobahnu ve svém novém Porsche 911, když tu si ve zpětném zrcátku všimnete, že vás z dálky někdo vyblikává a vyhání vás do pomalejšího pravého pruhu. Tak to ne, přeci se necháte potupit! Zadupnete plyn, zrychlujete až na třístovku, ale pořád máte plné zrcátko LED světel. Tak kapitulujete, poslušně uhnete a zjistíte, že vás právě zostudil rozzuřený nosorožec!
K ničemu jinému gigantické, hranaté a nasupené Audi RS Q8 vážící 2,3 tuny nelze přirovnat. Jenže tohle rozhodně není „obyčejné“ RS Q8 – tedy pokud takovým slovem jde nazvat monstrum s dvakrát přeplňovaným 4,0 V8 o výkonu 600 koní a 800 Nm, stovkou za 3,8 sekundy a maximální rychlostí 305 km/h. Kdepak, tohle je ještě daleko divočejší zvíře…
Do parády si ji totiž vzal německý úpravce Manhart, a díky větším turbodmychadlům, propracovanější výfukové soustavě a dalším vylepšením z ní vymáčkl neskutečných 900 koní (proto se jmenuje RQ 900) a 1 080 Nm. Má také o 30 mm snížený podvozek, karbon-keramické brzdy a posílenou převodovku, aby dokázala tak masivní výkony přenést na všechna čtyři poháněná kola (obutá do 23palcových pneumatik).
Co udělá s dynamikou auta zvýšení výkonu o polovinu? Těžko se to představuje, ale tipujeme zrychlení na stovku na hranici 3 sekund a maximální rychlost blížící se 350 km/h. Všem Porsche, Ferrari, Lamborghini a McLarenům brázdícím silnice se rázem rozklepala kolena…
Ale šance, že se s nějakým na silnici utkají, není příliš vysoká – Manhart totiž vyrobí jen 10 kusů, každý s pořizovací cenou atakující 8 milionů korun. Ano, za takové peníze byste už vážně mohli mít Porsche, Ferrari, Lamborghini nebo McLaren, jenže do nich se vám nevejdou tři modelky naráz.