Hlavní obsah

Úpravce Lumma Design udělal z G63 AMG agresivní peklostroj

Foto: Lumma Design

Mercedes G63 AMG od Lumma Design

Třída G značky Mercedes-Benz umí to, co málokterá jiná. Rozděluje automobilové fanoušky na dvě skupiny. Jedna to auto doslova miluje, zatímco druhá si myslí, že je ohavné a zbytečné. Patříme do první skupiny, a tak se není co divit, že nás úprava G63 AMG od známého úpravce hodně baví.

Článek

Mercedes-Benz třídy G to měl vždy těžké. Jeho hranaté tvary, které jsou řadu let stále stejné, se prostě nemůžou líbit každému. Fakt, že v dnešní době je to svým způsobem zbytečné auto, které nejčastěji vídáte na městských bulvárech, je neoddiskutovatelný. Ale to je jen jedna stránka tohoto báječného auta s tvary krabice od bot. Ta druhá zahrnuje fakt, že „Géčko“ i ve verzi AMG je v terénu naprosto fenomenální, dokáže být navíc pekelně rychlé a v neposlední řadě má za sebou úspěšnou historii jako parťák pro různé armády a vojenské útvary. Je to pracant, který právě jako AMG navíc dostává punc luxusního a výkonného společníka pro každý den.

Verzi G63 AMG značka Mercedes představila zhruba před rokem a rovnou ho zařadila do škatulky nejrychlejší Géčko vůbec. Důvod je prostý. Pod kapotou má tohle monstrum dvěma velkými turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 4 litrů, jehož výkon je 585 koní a točivý moment 850 Nm. Pokud vás nezaujala už tato čísla, přidáme další a neméně zajímavá. Z klidu na 100 km/h umí zrychlit za 4,5 sekundy a maximální rychlost je 240 km/h.

Pokud někdy budete mít možnost se s tímto vozem svézt, neřešte spotřebu. Nikdy! Vždyť celé auto má aerodynamiku letící cihly, což v kombinaci s velkým motorem nedává co do spotřeby nijak příjemné hodnoty. Kdo by to ale řešil, když se po každém sešlápnutí plynového pedálu na volnoběh auto mocně zatřese a vám naskočí taková ta příjemná husí kůže. A to, jak zvedá „čumák“ při každém přidání plynu, je taky hodně návykové!

Na G63 AMG už se vyřádila velká spousta úpravců. Tím posledním, který svůj projekt zveřejnil, je německý Lumma Design. V prvé řadě se vrhli na přeprogramování řídicí jednotky té parádní V8. Díky tomu a také díky montáži nového výfukového potrubí se šesticí koncovek umístěných v prazích se s výkonem dostali na výkon 650 koní a točivý moment 950 Nm. Celkem slušný nárůst, že?

Kromě výfuku a nových map řídicí jednotky se ale úpravce vrhl i na design. Výsledek je ještě o něco agresivnější než sériové Géčko. Nové jsou nárazníky, nový je zadní difusor, ale i výraznější prahy. Úpravce hodně pracoval s karbonem, který najdete na karoserii (na zpětných zrcátkách nebo nové masce), ale i v interiéru. Hodně dobře vypadají 24palcová kola, která jsou vpředu obutá do pneumatik o rozměru 295/30 a vzadu 355/25. K tomu všemu se skvěle hodí jak přidané světlomety v nárazníku, tak velká světelná rampa na střeše. Jsme možná trochu ovlivněni nadšením pro třídu G, ale ačkoliv je tahle úprava opravdu výrazná, nás baví. A co vás?

Načítám