Článek
Tyto zprávy vám nepřinášíme rádi, ale bohužel, i to se na silnicích děje. První výsledky mluví o tom, že nejčastější příčinou všech nehod je nepozornost, která, pokud se dá dohromady s nepřiměřenou rychlostí, má tragické dohry. Nejčastěji za poslední týden lidé umírali ve chvíli, kdy vyjeli do protisměru, při čelních střetech nebo při nárazu do stromu. Smutné je, že ve větší míře umírali spolujezdci, kterých bylo 11. Řidičů zemřelo 8.
V posledním týdnu se stalo také více nehod, při nichž zemřely i 4 osoby. Například v noci ze soboty na neděli se tak stalo při střetu dodávky a nákladního auta v Třinci. Další čtyři lidé zemřeli na Písecku při střetu osobního a nákladního auta. Podobně tragické nehody se přitom staly jen začátkem prázdnin.
Co stojí za takovým nárůstem vážných nehod? Řidiči se často nechávají ukonejšit hezkým, a ještě vcelku teplým počasím. Myslí si, že silnice jsou suché a nehrozí jim žádné nebezpečí. Jak moc se ale mýlí! Letošní podzim je sice vcelku mírný, ale i tak jsou na silnicích místa, kde se mokro drží klidně celý den. Pokud je takové místo v zatáčce, může rychle jedoucího řidiče nebezpečně rozhodit. Problém je i spadané a často vlhké listí, které klouže stejně jako led.
Řidiče může pozlobit i podzimní slunce. To sice stále má trochu síly a umí nás zahřát, ale je níž než v létě, což znamená, že je jeho světlo mnohem ostřejší. K oslnění tak je při každé cestě jen kousek. Mnoho řidičů také podceňuje funkčnost svých pneumatik. Velká většina z nich už přezula na zimní pneumatiky, které ale ve 20 stupních nefungují tak, jako když je na nule. Stačí lehký deštík v kombinaci s vysokou teplotou vzduchu a pneumatiky mohou rázem velmi klouzat. A zatímco v zimě si musíme dávat pozor na otevřených silnicích, během podzimu bychom si měli dávat pozor na silnice umístěné v lesích. Vždy ovšem platí, že se musíme plně věnovat řízení, dávat pozor na to, co se kolem nás děje a jaká je situace na silnici. Jen tak dojedeme do cíle v pořádku.