Článek
Vínové „Fáčko“ z pozdějších let výroby, konkrétně z roku 1994, se objevilo na polském inzertním serveru Otomoto a i přes relativně vysokou cenu 69 000 zlotých (410 tisíc korun), bylo zase velmi rychle pryč. Není se potom čemu divit, že jej zakoupil český sběratel a veteránista.
Favorit za 410 tisíc může znít sice dost šíleně, jenže druhý takový už na světě pravděpodobně není. Inzerát uvádí nájezd 216 kilometrů a není jediný důvod mu to nevěřit. Lak vozu, stejně jako interiér v ochranných igelitech, je absolutně netknutý. Prostor pod kapotou je bez poskvrnky ještě s originálními samolepkami a kola obouvají zcela původní pneumatiky z továrny.
Mnoho lidí se pochopitelně ptá, jak je možné, aby se obyčejný lidový vůz jako Favorit dočkal takového osudu a byl hned z prodejny na 25 let „zakonzervován“. Tenhle příběh je bohužel trochu smutný. S Favoritem si ve čtyřiadevadesátém udělal radost postarší pán z Polska, pro kterého však byla cesta domů z dealerství zároveň cestou poslední. Nedlouho poté, co si přivezl svého nablýskaného Favorita domů, měl totiž pán mozkovou příhodu, následně zemřel a nikdo z rodiny už s autem nikdy nejezdil.
Aniž by se hnul z tepla garáže, prošel Favorit dědickým řízením a teprve když nedlouho zpátky vytanul na zmiňovaném inzertním serveru, spatřil opět světlo světa. A zdá se, že svět na něj vyloženě čekal. Jak bylo řečeno, Favorita se ujmul sběratel z Čech, takže se v čase zakonzervovaný unikát dostal zpátky do domoviny. Co s ním dál? To zatím nikdo neví. Rozhodně by ale byla škoda s ním jezdit.