Článek
Musíte pochopit, že mistrovská karosářská práce je extrémně náročná. Vzít již vyrobené auto a změnit tvar jeho precizně navrženého plechového obleku, aniž byste narušili jeho konstrukci nebo jízdní vlastnosti, je skutečný oříšek. Mluvíme tu o stovkách hodin práce – a čas vždycky znamená peníze. Proto se nemůžete divit, že majitel za tento ojetý unikát žádá astronomických 6 milionů korun.
Původní myšlenka pochází od nizozemského majitele vozu Florise de Raadta, který chtěl jen nalepit prostornou záď Jaguaru XF Sportbrake na svou Teslu Model S. Když však tuto představou popsal specialistům z firmy RemetzCar, rychle mu ji rozmluvili. Už jen proto, že karoserie Modelu S je z hliníku a XF naopak z plechu – to by prostě nešlo dohromady a ani designově by to nebylo ono. Jedinou cestou tak byla zakázková stavba.
Záď ve stylu shooting brake navrhl designér Niels van Roij a realizátoři RemetzCar s ní sklidili ve světě spoustu publicity – upravená Tesla totiž vypadá naprosto perfektně, jako by takhle vyjela přímo z fabriky. Cílem bylo vyrobit 20 kusů a v nich nechat rozplynout konstrukční náklady, jenže k tomu nakonec nikdy nedošlo, protože firma zkrachovala. Na světě tak zůstal pouze tento unikát.
A momentálně je na prodej. Základem je Model S ve verzi P85, což znamená dva elektromotory o celkovém výkonu 430 koní a 600 Nm, baterie pak má kapacitu 85 kWh, což znamená dojezd přes 400 kilometrů. Není divu, že s ní má současný majitel najeto 60 tisíc kilometrů. Těch šest milionů korun, které za ni chce, je obrovský ranec, ale s ohledem na její naprostou jedinečnost je to na současném trhu odpovídající částka – navíc je šance, že její hodnota v budoucnu dále poroste. Tak co, uděláte si radost a rozšíříte vaši sbírku?