Článek
Příběh vzniku unikátního GT500 Super Snake není nijak komplikovaný. Když chtěl Goodyear v roce 1967 otestovat svou novou pneumatiku Thunderbolt, poprosil o pomoc Carrolla Shelbyho, který byl zároveň distributorem Goodyear pro oblast Jižní Kalifornie. Carroll se pochopitelně nenechal moc dlouho pobízet, a dokonce pro tento účel postavil jedinečné auto – GT500 s motorem 427 V8 (427 cui odpovídá objemu 7,0 litru) s výkonem 520 koní ze závodního GT40, který o rok dříve vyhrál čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
Už tak rychlý GT500 se posunul ještě o příčku výš – tehdejší karoserie Mustangu měla aerodynamiku jen o chlup lepší než hozená cihla, Super Snake přesto dokázal jet rychlostí až 274 km/h a při 500 mil (805 km) dlouhém vysokorychlostním testu dosáhl sám Carroll za jeho volantem průměrné rychlosti 229 km/h!
Shelby chtěl na tento úspěšný prototyp, který udělal marketingovou díru do světa, navázat omezenou sérií 10 produkčních aut, ale ukázalo se, že by jeden Super Snake stál jako dva „normální“ GT500 (a ty tehdy rozhodně nebyly za hubičku), takže z výroby bohužel sešlo.
O to cennější je tento jednorožec (od normální GT500 ho poznáte podle jednoho širokého pruhu uprostřed a dvou tenčích po stranách). Carroll ho brzy po testu pro Goodyear poslal do světa a auto do současnosti vystřídalo řadu majitelů (naposledy byl prodán v roce 2013 za 30 milionů korun, nyní už to bylo 50 milionů), v půlce minulého desetiletí prošlo opatrnou restaurací a na tachometru má lehce přes 41 tisíc kilometrů. Nádherně zachovalý kousek s neocenitelnou historickou hodnotou a prodchnutý nesmrtelným duchem Carrolla Shelbyho by byl ozdobou každé klasické sbírky.
U Shelby American loni zavzpomínali na slavný GT500 Super Snake sérií 10 „nových“ Super Snake – vzali karoserie Mustangu ’67, kompletně je zrestaurovali, vrazili do nich 7,0 V8 s výkonem 550 koní a čtyřstupňový manuál a pověsili na ně cenovku 5,5 milionu korun. Což je pořád ranec peněz, ale skoro desetinásobně méně, než kolik stojí dobový originál.